شرایط امریه سربازی در سال جدید

همراه با توضیحات کامل

به در خواست شما عزیزان در این مقاله به طور مفصل به توضیح شرایط امریه سربازی در سال جدید خواهیم پرداخت.

عجیب نیست که اغلب سربازان دنبال پیدا کردن راهی برای استخدام امریه هستند چرا که می توانند در مدت سربازی،
در محیطی مناسب به عنوان امریه به کار مشغول باشند،و شرایط استخدام خود را در آن نهاد یا سازمان فراهم کنند.
در بعضی
از سازمان ها نیروهای امریه در صورتی که وظایف خود را به خوبی انجام داده باشند برای استخدام در اولویت قرار می گیرند. 

هم چنین شما عزیزان می توانید برای اطلاع از شرایط پروژه کسری خدمت سپاه و نحوه اخذ آن  کلیک کنید.


مشاوره خدمت سربازی با افسر مشاور

تمام سوالات خود درمورد شرایط خدمت را از متخصصین ما بپرسید!

شماره تماس - راستین مشاور


امریه سربازی چیست؟

متخصصین افسر مشاور پاسخ می‌دهند

٥٤٠٩٢٠٠٠-٠٢١

مشمولان خدمت سربازی هنگام اعزام به خدمت عموماً در یکی از ارگان های نیروهای مسلح از جمله: سپاه، نیروی انتظامی، ارتش و وزارت دفاع قرار می ‌گیرند.

 اما بر اساس توافق دولت و ستاد کل نیروهای مسلح، برخی از مشمولان می توانند به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز ارگان‌ های دولتی، دوران خدمت سربازی خود را مانند افراد کارمند در این سازمان‌ ها بگذرانند.

 اگرچه مشمولان می بایست دارای شرایط لازم و مورد نظر ارگان های امریه پذیر باشند. زیرا هر سازمان با توجه به فعالیت خود، به رشته های خاصی نیاز دارد.

 از این رو مشمولان باید نسبت به شرایط امریه سربازی در سازمان های امریه پذیر آگاهی کامل داشته باشند. هرچند مشمولانی که موفق به اخذ امریه می شوند، باید دوره ی دو ماهه آموزشی را سپری کرده و سپس مابقی دوران خدمت خود را در نهادی که برای امریه پذیرش شده‌اند، طی کنند.

 چه زمانی باید برای امریه اقدام کرد؟

 با توجه به مزایای زیادی که خدمت سربازی به صورت امریه برای سربازان به همراه دارد، مشمولان بسیاری خواهان دریافت آن هستند. اما به علت ظرفیت محدود پذیرش سربازان امریه، زمان اقدام برای درخواست آن بسیار حائز اهمیت می باشد.

 بنابراین یکی از شرایط امریه سربازی، زمان درخواست امریه است. گرچه باید متذکر شد که هر کدام از ارگان های امریه گیر، قوانین و شرایط مخصوص خود را دارند.

 اما به طور عموم در اکثر آنها، بهترین زمان برای درخواست امریه،حداقل حدود 3 ماه قبل از اعزام است. هرچند برخی از ارگان ها بعد از سه ماه نیز مشمولان را برای امریه پذیرش می ‌کنند.

با وجود اینکه بهترین زمان اقدام برای دریافت امریه حدود 2 الی 3 ماه قبل از فارغ التحصیلی است و بهتر است افراد برای بیش از یک گزینه پیگیر باشند،‌ اما نکته مهم آن است که مشمولان تنها برای یک سازمان می توانند درخواست امریه دهند، در غیر اینصورت درخواست آنان رد خواهد شد.

شرایط حقوق نیروهای امریه

و مزایا و معایب

٥٤٠٩٢٠٠٠-٠٢١

همانطور که می دانید  شرایط امریه سربازی برای نیروهای امریه  به این صورت است که هر ماهه حقوق دریافت می کنند. میزان حقوق دریافتی معادل سایر سربازان در یگان های نظامی است اما در صورتی که فرد در سازمان مربوطه اضافه کار انجام دهد معادل مدرک پرداختی سازمان می تواند افزایش حقوق داشته باشدد. البته این حقوق اصلاً در حد و اندازه ای نیست که، بتوانید زندگی خود را با آن بگذرانید، اما باید توجه داشته باشید که به هر حال شما سرباز هستید و در حال کسب تجربه در کاری هستید که شاید بتواند در آینده شغل شما باشد.

میزان حقوق و مزایا از قبیل نحوه محاسبه حق مأموریت نیروهای امریه هر ساله از طریق اطلاعیه های رسمی، از طریق نهادهای رسمی اعلام می شود.


بیشتر بخوانید: حقوق سربازان در سال جدید + جدول حقوق و مزایا


معایب و مزایای امریه سربازی

 همان طور که گفتیم، امریه سربازی مزایای زیادی برای سربازان دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم نیاز سرباز به پوشیدن یونیفرم سربازی
  • برابر بودن زمان خدمت با ساعت کاری ارگان مربوطه و آزاد بودن سرباز در دیگر ساعات
  • انجام فعالیت کاری مرتبط با رشته سرباز و احتساب آن به عنوان سابقه کاری
  • اولویت برای استخدام در ارگان مربوطه

   از معایب امریه سربازی می توان موارد زیر را نام برد:

  • طول مدت سربازی برای سربازان امریه ۲۴ ماه می باشد.
  • در اکثر ارگان ها امکان استفاده از کسری خدمت نخواهند داشت.

 باید توجه داشت که یکی از شرایط امریه سربازی، نوع مدرک و رشته تحصیلی مشمولان است. در اکثر موارد، سازمان های امریه گیر نیروی مورد نیاز خود را از میان فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و بالاتر انتخاب می کنند. اما در برخی دیگر از ارگان ها مانند سپاه، مشمولان با مدرک دیپلم و فوق دیپلم نیز می توانند به عنوان سرباز امریه جذب شوند.

چطور برای امریه شدن اقدام کنیم ؟

از مشاورین ما بپرسید

٥٤٠٩٢٠٠٠-٠٢١

در بیشتر نهادهای رسمی یک کارشناس مستقیم برای رسیدگی به امور متقاضیان امریه در نظر گرفته شده است که می توانید با پیدا کردن این کارشناس از شرایط دقیق و امکانات آن سازمان مطلع شوید.

البته بعضی از سازمان ها نیز در سایت های رسمی خود فرم های تقاضا و شرایط امریه سربازی را قرار داده اند یا با اطلاعیه های رسمی در روزنامه های سراسری اعلام می کنند.

مراحل گرفتن امریه سربازی

  • فراموش نکنید که حتماً باید حداقل حدود سه ماه قبل از تاریخ اعزامتان اقدام کنید وگرنه زمان برای انجام مراحل اداری به اندازه ی کافی نخواهد بود.
  • اگر غیبت دارید قید تقاضا را بزنید چون به هیچ عنوان پذیرفته نخواهد شد .
  • کسانی که کسری خدمت دارند باید توجه داشته باشند که ممکن است در سازمانی که انتخاب کرده اند، کسری خدمت آن ها پذیرفته نشود.
  • اگر در آن سازمان استخدام شوید مدت زمانی که به عنوان امریه شاغل بوده اید به عنوان سابقه خدمت، برای شما در نظر گرفته خواهد شد.
  • انتخاب محل خدمت با شما نیست و سازمانی که انتخاب کردید می تواند محل خدمت دیگری برای شما، انتخاب کند و برای انتقال باید جای دیگری پیدا کنید و نامه ای بگیرید و موافقت سازمان را جلب کنید .
  • اگر شما به عنوان امریه پذیرفته شده باشید نمی توانید انصراف دهید.
  • درست است که شما به امید استخدام شدن در سازمانی به دنبال شرایط امریه سربازی هستید اما آن سازمان، تعهدی به استخدام شما ندارد و می تواند در پایان دوره خدمت با شما همکاری نکند.
  • حقوق دریافتی شما فقط اندکی از حقوق سربازی بیشتر است پس مثل یک حقوق واقعی به آن نگاه نکنید.
  • ساعات کاری شما مثل سایر کارمندان است و شما تابع مقررات و شرایط کلی آن سازمان هستید.

با چه مدارکی می توان برای امریه اقدام کرد

هر سازمانی به نوعی خدمات نیاز دارد. حتی در بعضی از سازمان ها مثل محیط زیست دیپلمه ها هم پذیرش می شوند پس مهم ترین مساله این است که:

دنبال بهترین شرایطی باشید که با وضعیت شما هماهنگی دارد و می توانید اکثر شرایط ان سازمان را بپذیرید و اگر دارای مدارک بالاتر از دیپلم هستید راحت ترین کار این است که به سازمان هایی مراجعه کنید که شرایط امریه سربازی آن ها، با مدرک تحصیلی شما همخوانی دارد .

موضوع دیگر معدل تحصیلی شماست که برای بعضی از ادارات و سازمان ها دارای اهمیت است و ضمن کنترل مدرک تحصیلی ممکن است از شما تأییدیه تحصیل و سوء پیشینه نیز بخواهند.

در صورت نیاز برای اطلاع از شرایط معافیت سربازی در سال جدید کلیک نمایید.

 در شرایط امریه سربازی اولویت استخدام  با چه کسانی است ؟

ارتباط با مشاورین از طریق:

٥٤٠٩٢٠٠٠-٠٢١

همانطور که گفته شد اولویت های پذیرش شامل موارد زیراست:

  • افراد متأهل
  •  خانواده ی شهدا و جانبازان و ایثارگران 
  • افرادی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند
  •  افراد سرپرست خانوار
  • افراد معاف از رزم
  • ایتام
  • حافظان و قاریان قرآن ا
  • فراد دارای مهارت تخصصی (سرباز ماهر)

البته درست است که این افراد در اولویت هستند اما این به آن معنی نیست که دیگران شانسی ندارند، بلکه امکان پذیرفته شدن افرادی که هیچ کدام از این ویژگی ها و شرایط را ندارند نیز وجود دارد .

اگر در مورد شرایط امریه سربازی یا موارد مشابه سوالی داشته باشید می توانید با کارشناسان نخبه ما، در دپارتمان تخصصی راستین مشاور با شماره های زیر در تماس باشید و پرسش ها و شرایط خاص خود را،در میان بگذارید.

لیست ارگان های امریه سربازی 1401

  به طور کلی امریه سربازی در دو حالت زیر قرار دارد:

 بر این اساس نام برخی از سازمان های امریه گیر به شرح زیر است:

جمع بندی

 امریه سربازی یکی از موارد پرطرفدار در میان مشمولان خدمت سربازی است. هر ساله سازمان‌ ها و ارگان‌ های دولتی امریه گیر بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز خود را از میان مشمولان اعزام به خدمت، تامین می کنند.

 هرکدام از سازمان ‌ها، شرایط امریه سربازی مخصوص خود را داشته که مشمولان می بایست قبل از درخواست، از این شرایط آگاه باشند.

 امریه سربازی دارای معایب و مزایای مختلف است ولی از آنجایی که طول دوران خدمت برای سربازان امریه راحت تر سپری می شود، متقاضیان زیادی دارد.

 یکی از موارد مهم برای دریافت امریه سربازی، زمان درخواست آن است که حدود دو الی سه ماه قبل از اعزام به خدمت می ‌بایست برای آن اقدام نمود.

مشمولان با آگاهی از لیست ارگان های امریه گیر و شرایط هر کدام از آنها می ‌توانند در زمان مناسب، جهت دریافت امریه سربازی درخواست خود را ارسال کنند.

 برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط امریه سربازی در سال جدید می توانید با مشاورین متخصص ما در افسر مشاور تماس بگیرید.

مشاوره نظام وظیفه در راستین مشاور

دقایق-مکالمه-روزانه
تعداد مشترکین روزانه

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
تماس با مشاور