نحوه دریافت غیرحضوری کد سخا

در چند سال گذشته، ثبت نام خدمت سربازی به صورت اینترنتی نیز امکان پذیر شده است. اما این مسئله خصوصاً در سال جاری و با همه گیری ویروس کرونا و به منظور جلوگیری از انتشار ویروس، لزوم بیشتری پیدا کرده است.

 بدین صورت، مشمولان علیرغم جلوگیری از اتلاف وقت خود، از نظر احتمال ابتلا به ویروس کرونا نیز نگرانی نخواهند داشت. در این میان، دریافت کد سخا به منظور انجام کلیه امور نظام وظیفه برای مشمولان بسیار حائز اهمیت است.

 زیرا کد سخا در حقیقت یک شناسه مختص هر فرد بوده که با استفاده از آن می تواند تمامی امور مرتبط با سربازی خود را پیگیری نماید. اما نحوه دریافت غیرحضوری کد سخا چگونه است؟ برای پاسخ این سوال تا انتهای مطلب با ما همراه شوید. 

در ادامه میخوانید:

دریافت غیرحضوری کد سخا

 نحوه دریافت کد سخا

 همانطور که اشاره کردیم، کد سخا یک کد ۵ رقمی است که هنگام ورود به سامانه نظام وظیفه، هم از طریق سایت و هم اپلیکیشن نظام وظیفه، به آن نیاز خواهید داشت.

ضمن آنکه با استفاده از آن می توان تمامی امور مانند: شرایط امریه، اعزام، تعویض‌ کارت و … را پیگیری کنید.

 همچنین سربازان از طریق کد سخا که برای هر پادگان جداگانه تعریف شده است، می ‌توانند از محل اعزام خود اطلاع پیدا کنند. بدین ترتیب با دریافت کد سخا می توانید با وارد نمودن آن به همراه کد ملی خود، به سامانه نظام وظیفه وارد شوید.

مراحل دریافت کد سخا

 مشمولان پس از آنکه برای اعزام به خدمت سربازی آماده می شوند، برای دریافت کد سخا باید به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کرده و مشخصات خود را ثبت نمایند.

مشمولان دانشجو نیز با مراجعه به مراکز پلیس 10+ می توانند کد سخا دریافت کنند. با دریافت این کد امکان مشاهده وضعیت و معافیت تحصیلی و همچنین پیگیری درخواست خروج از کشور امکان پذیر است.

کد ‌سخا تنها مختص هر فرد در نظام وظیفه بوده و برای ارگان های دیگر کاربردی نخواهد داشت.

نکات لازم در مورد دریافت کد سخا

نکته قابل توجه آن است که به منظور ثبت درخواست و دریافت غیرحضوری کد سخا در ابتدا می بایست به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه و سپس با دریافت کد مذکور، دیگر امور مرتبط با نظام وظیفه را از طریق سامانه سخا به آدرس epolice.ir انجام دهید.

 بر این اساس در پاسخ به این سوال که چگونه کد سخا اینترنتی دریافت کنیم؟ باید گفت در ابتدا می بایست به صورت حضوری به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کرده و پس از ثبت نام و ارائه مدارک مورد نیاز، کد سخا را دریافت نموده و سپس می توان با در اختیار داشتن آن، وارد سامانه اینترنتی مربوطه شد و امور نظام وظیفه خود را انجام دهید.

در صورت بروز مشکل در سامانه برای دریافت کد سخا برای دریافت اطلاعات لازم با مشاوران ما در تماس باشید. 

 دریافت کد سخا از طریق پیامک

 به منظور دریافت کد سخا پیامکی مانند دریافت غیرحضوری کد سخا، اول باید به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه کنید. سپس با تکمیل فرم های مربوطه و ارائه مدارک لازم، درخواست خود را در سامانه ثبت نمایید.

 پس از انجام مراحل مذکور، می توان خود سخا را دریافت نمود. استعلام مشمولان از آخرین وضعیت درخواست خود با ارسال کد ملی و کد سخا امکان پذیر است.

درصورت فراموشی کد سخا مشمولینی که قبلا این کد را دریافت کرده اند می توانند با انتخاب گزینه مربوطه در سامانه الکترونیکی نظام وظیفه و وارد کردن کد ملی و شماره همراه ثبت شده در سیستم که باید به نام مشمول باشد رمز ورود یا کد سخا را دریافت کنند. نکته قابل توجه اینست که با دریافت کد جدید کد سخا قبلی غیر قابل استفاده بوده و کارایی ندارد. همچنین امکان تغییر این کد یا رمز ورود به دلخواه مشمول وجود دارد. 

بدین منظور باید علامت ؟ را به شماره 110206010 پیامک کنید و برای اطلاع از موارد زیر عدد مربوطه را وارد نمایید:

  • دریافت آخرین وضعیت مشمولین، عدد 1 کد سخا و کد ملی
  • اطلاع از وضعیت رسیدگی به پرونده، عدد 2 کد سخا و کد ملی 
  • اطلاع از وضعیت رسیدگی به درخواست تعویض کارت، عدد ۳ کد سخا و کد ملی

دریافت غیرحضوری کد سخا

کاربردهای کد سخا چیست؟

 در قبل اشاره کردیم که مشمولان برای انجام کلیه امور مرتبط با نظام وظیفه خود می بایست کد ‌سخا در اختیار داشته باشند. کد سخا برای هر فرد متفاوت و خاص او می ‌باشد. از استفاده‌ های کد سخا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تمدید یا تعجیل تاریخ اعزام به خدمت سربازی
  • تعویض کارت خدمت سربازی
  • استعلام وضعیت نظام وظیفه و استعلام غیبت خدمت سربازی
  • اطلاع مشمول از محل خدمت خود
  • دادن درخواست برای خروج از کشور
  • و….

 باید متذکر شد که برای درخواست انواع معافیت، امریه و … نیز باید در ابتدا در سامانه نظام وظیفه ثبت نام نمایید و این کار مستلزم داشتن کد سخا جهت ورود به سامانه است.

 به همین علت هر مشمول باید با مشخص کردن وضعیت نظام وظیفه خود نسبت به دریافت کد سخا، اقدامات لازم را انجام دهد. بدین ترتیب دریافت غیر حضوری کد سخا نیز منوط به مراجعه حضوری به دفاتر پلیس + 10 و دریافت کد مربوطه جهت ورود به سامانه اینترنتی می باشد.

مشمولان می توانند برای آگاهی بیشتر در رابطه با نحوه دریافت کد سخا با مشاوره نظام وظیفه آنلاین، راهنمایی های لازم را به دست آورند.

جمع بندی

مشمولین برای انجام امور خدمت سربازی باید در ابتدا اطلاعات لازم در رابطه با نحوه انجام امور آن را داشته باشند. یکی از موارد ضروری برای این منظور، دریافت کد سخا است.

اما امکان دریافت غیر حضوری کد سخا وجود ندارد و مشمولان می بایست به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کرده و پس از تکمیل فرم و ارائه مدارک، کد سخا را دریافت کنند.

پس از آن، می توانند با در اختیار داشتن کد سخا و کد ملی به سامانه اینترنتی نظام وظیفه وارد شده و تمامی امور خود را انجام دهند.  بدین ترتیب برای استفاده از خدمات اینترنتی نظام وظیفه لازم است در وهله اول به صورت حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی مراجعه و کد‌سخا را دریافت نمایید.

 برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دریافت غیرحضوری کد سخا با مشاورین متخصص ما تماس بگیرید.

شماره تماس - افسر مشاور

مطالب مشابه

3 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • برای دریافت غیر حضوری باید بری حضوری مراجعه کنی ؟
    کی رو دارن گول میزنن ؟

    پاسخ
  • من کد سخا رو دارم اما وقتی کد ملی و مد سخا رو میزنم و بعد روی گزینه ورود کلیک می کنم می نویسه { ارائه سرویس امکانپذیر نمی باشد }

    پاسخ
    • سید محمد سید صالحی
      11 آذر 1400 2:02 ق.ظ

      سلام خسته نباشید من متولد 25/10/66هستم پدرم در سال 26/12/86فوت کرده مادرم هم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی هست من هم سربازی نرفتم یک سال پیش هم سر کار خوردم زمین لگنم شست الان پلاتین گذاشتم و اشیل پای راستم کوتاه شده شماره ای یکی از چشمام 3 ویکی دیگه 3/25 و کل دندان هام رو کشیدم و مصنوعی گذاشتم 3 تا برادر هستیم اون 2 تا رفتن سربازی فقط من نرفتم می خوام بدونم من میتونم از معافیت استفاده کنم با تشکر

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
تماس با مشاور