مراحل و نحوه گرفتن پروژه کسری خدمت سربازی در سال 1401

به همراه توضیحات کامل و انواع راهکارها

خدمت سربازی دوره ای است که مشمولان به دنبال راه‌هایی برای تاخیر در زمان اعزام، کوتاه‌تر کردن این دوران، خرید و یا معافیت از آن هستند. سازمان نظام وظیفه با در نظر گرفتن تمهیداتی سعی در تسهیل و کوتاه کردن این دوران برای مشمولان دارد. در ادامه توضیحات کامل در رابطه با نحوه گرفتن پروژه کسری خدمت سربازی داده شده است.

آنچه خواهیم خواند : نمایش

مشاوره خدمت سربازی با راستین مشاور

تمام سوالات خود درمورد شرایط خدمت را از متخصصین ما بپرسید!

برای دریافت مشاوره نظام وظیفه و امریه با راستین مشاور تماس بگیرید.


شرایط مورد نیاز برای اخذ پروژه کسری خدمت چیست ؟

متخصصین راستین مشاور پاسخ می‌دهند

٥٤٠٩٢٠٠٠-٠٢١

شرایط مورد نیاز برای اخذ پروژه کسری خدمت 

داشتن و برخورداری از سوابق درخشان تحصیلی عامل مهم و اصلی است که به کسب کسری دوران خدمت کمک زیادی می کند. به طور کلی نخبگان و دانشجویان و فارغ التحصیلان مدارک کارشناسی ارشد و بالاتر می توانند از سازمان های وابسته به نیروهای مسلح، پروژه های عملکردی دریافت کرده و بدین صورت بخشی از دوران خدمت خود را در خارج از یگان و به صورت تخصصی تر برای انجام پروژه های مربوطه بگذرانند.

این افراد به صورت انتخاب دوره سربازی خود به عنوان امریه می توانند از حضور در پادگان ها بی نیاز شوند و از مدت زمان خدمت کوتاه تری نسبت به سایرین برخوردار شوند. بدین ترتیب طول مدت این دوران، از خدمت سربازی آنها کاسته خواهد شد و شکل و شرایط این خدمت نیز برای آنان دستخوش تغییراتی می شود. 

شرایط پروژه کسری خدمت

از جمله ویژگی های کسب پروژه کسری در دوران خدمت موارد زیر است:

  • میزان کسری خدمت در این طرح، به نوع پروژه و میزان توانمندی فرد پس از تایید توسط بنیاد ملی نخبگان و … تعیین می شود.
  • عموما هر متقاضی تنها می‌تواند دو پروژه را انجام دهد و بدین ترتیب حداکثر 22 ماه کسری خدمت دریافت خواهد کرد.
  • چنانچه مشمولی یک پروژه تئورری انجام دهد نیز حداکثر ۱۱ ماه کسری خدمت خواهد داشت.
  • برای پروژه های عملی امکان دریافت کسری بیشتر برای یک پروژه امکان پذیر است.
  • نکته مهم آن است که در هر صورت، مشمولینی که از پروژه کسری خدمت استفاده می‌کنند، باید دوران آموزشی را نیز سپری نمایند.
  • اخذ کسری در دوران خدمت پس از فارغ التحصیلی در مدت زمان تعیین شده امکان پذیر است.
  • در مدت زمان یکسال پس از فارغ التحصیلی امکان اخذ پروژه کسری خدمت وجود دارد.

نکات مهم کسری خدمت گرفتن بواسطه انجام پروژه

  • پروژه را پیش از تایید بکارگیری بنیاد شروع نکنید.
  • برای گرفتن پروژه کسری خدمت سربازی در وهله اول می‌بایست پروژه از طرف سازمان ملی نخبگان نیروهای مسلح، تایید و ثبت شود.
  • از هر روشی که برای دریافت پروژه کسری خدمت اقدام کرده باشید، باید منتظر تایید آن توسط بنیاد ملی نخبگان بوده و سپس اقدام به انجام پروژه نمایید.
  • چنانچه مشمول پیگیری های لازم را در خصوص تأیید بکارگیری بنیاد انجام نداده و پروژه ی خود را به اتمام برساند، متضرر می گردد، چرا که ممکن است بنیاد نامه ی بکارگیری وی را تأیید نکند!
  • پیش از اطمینان از تأیید نامه بکارگیری شما در بنیاد، پروژه را آغاز ننمایید.
  • بر اساس آخرین تغییرات در آیین نامه سازمان نظام وظیفه عمومی، مراحل دریافت پروژه کسری خدمت راحت‌تر شده و به صورت متمرکز و تنها از طریق سامانه امکان پذیر است.
  • نیاز به مراجعه حضوری به دلیل وجود سامانه متمرکز این سازمان به نسبت قبل کمتر است.
  • سربازان باید پروژه خود را از سازمان بکارگیرنده اخذ نمایند.
  • چنانچه فرد متقاضی در حال خدمت سربازی باشد فقط از ارگان بکارگیرنده ی خود می تواند طرح تحقیقاتی دریافت نماید.
  • سربازان ارتش فقط می توانند از سازمان های زیر مجموعه ی ارتش پروژه بگیرند.
  • اگر متقاضی دریافت پروژه، نه سابقه ی خدمت داشته باشد و نه سرباز باشد، می تواند پروژه کسری خدمت خود را از تمام سازمان های ارائه دهنده ی پروژه دریافت نماید.
  • هر مشمول در آینده تنها به ارگانی که از آن پروژه دریافت کرده اعزام خواهد شد.
  • برای اخذ پروژه های کسری هر مشمول نباید بیشتر از ۸ ماه از فارغ التحصیلی خود را گذرانده باشد.

روش گرفتن پروژه کسری خدمت

از راستین مشاور بپرسید:

٥٤٠٩٢٠٠٠-٠٢١

انواع روش های گرفتن پروژه کسری خدمت

متقاضیان به منظور گرفتن پروژه کسری خدمت سربازی به سه روش زیر می توانند اقدام نمایند:

مراجعه به بنیاد ملی نخبگان

 در این روش مشمولین می بایست مدارک تحصیلی، علمی و پژوهشی و رزومه کامل خود را به بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح ارائه دهند. سپس پرونده برای آنها تشکیل خواهد شد. پس از بررسی سوابق تحصیلی و علمی متقاضی توسط بنیاد و کسب امتیاز لازم، سازمان ارائه دهنده پروژه متناسب با زمینه علمی مشمول به او معرفی می گردد. در نهایت مشمول یا متقاضی با مراجعه به سازمان مربوطه، پروژه کسری خدمت را به دست می آورد.

مراجعه به سازمان های ارائه دهنده پروژه

این روش ساده تر بوده و متقاضی می تواند با مراجعه به یکی از سازمان های ارائه دهنده پروژه، از این طرح استفاده کند. بدین صورت که برای گرفتن پروژه کسری خدمت می بایست به سازمانی که در زمینه تحصیلی شما فعالیت دارد، مراجعه کرده و در صورت داشتن پروژه نسبت به اخذ آن اقدام نمایید؛ همچنین می توانید خودتان، پروژه به سازمان مربوطه پیشنهاد دهید و در صورت تایید و پذیرش آن، به بنیاد ملی نخبگان معرفی خواهید شد. سپس با تشکیل پرونده، می‌توانید پروژه کسری خدمت خود را شروع نمایید.

گرفتن پروژه کسری خدمت از طریق پایان نامه تحصیلی

در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، دانشجویان می توانند با اختصاص دادن پایان نامه تحصیلی خود به یکی از پروژه های سازمان های وابسته به نیروهای مسلح و پس از تایید آن توسط بنیاد ملی نخبگان، از این طرح استفاده کنند.

 همچنین دانشجویانی که پایان نامه آن‌ها مرتبط با فعالیت سازمان های ارائه دهنده پروژه کسری خدمت است، این امکان را دارند که پایان نامه و رزومه خود را به بنیاد ملی نخبگان ارائه دهند. سپس منتظر نتیجه داوری برای میزان کسری خدمت باشند.


بیشتر بخوانید: نمونه رزومه برای پروژه کسری خدمت


 بر اساس موضوع پایان نامه و مدت پژوهش انجام شده، سازمان نظامی مربوطه، نظر خود را مبنی بر دادن پروژه کسری خدمت به متقاضی اعلام می نماید. باید متذکر شد که امکان اعتراض به نتیجه داوری برای متقاضی وجود خواهد داشت.

 نکته مهم در گرفتن پروژه کسری خدمت سربازی آن است که چنانچه در مهلت زمان تعیین شده، پروژه را تحویل ندهید، کسری خدمت نیز به شما تعلق نخواهد گرفت.

 همچنین سربازان مشغول به خدمت، امکان اخذ پروژه کسری خدمت ندارند و متقاضیان می بایست قبل از اعزام به خدمت برای دریافت آن اقدامات لازم را انجام دهند اما امکان اخذ پروژه کسری خدمت سربازی در حین تحصیل وجود دارد.

انواع کسری در پروژه های کسر خدمت

و مراحل اقدام برای هر کدام از آنها

٥٤٠٩٢٠٠٠-٠٢١

انجام پروژه کسری خدمت به دو نوع سبک و سنگین تقسیم می‌شود. به این معنا که پروژه‌های سنگین که عموماً ساخت هستند، به بیش از ۶ ماه زمان احتیاج دارند. به نوعی کسری خدمت بیش از شش ماه خواهد بود.

در طول این مدت می بایست گزارش سه ماهه ارائه داد، ضمن آن که هرماه پس از اتمام کار، یک جلسه دفاعی با حضور استاد راهنما و داوران در سازمان ملی نخبگان برگزار می‌شود.

 اما در پروژه‌های سبک، فعالیت ساده‌تر بوده و به زمانی کمتر از ۶ ماه نیاز است. و به نوعی کسری خدمت کمتر از شش ماه خواهد بود. در این حالت تنها یک جلسه دفاع چند دقیقه‌ای پس از اتمام پروژه با حضور یک داور برگزار می‌شود.

 مراحل گرفتن پروژه کسری خدمت

 همانطور که اشاره کردیم، به منظور گرفتن پروژه کسری خدمت سربازی می ‌بایست به بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح و یا سازمان های ارائه دهنده پروژه مراجعه کنید. 

اما در وهله اول بهتر است قبل از مراجعه به بنیاد، با سازمان ارائه دهنده پروژه مرتبط با سابقه کاری و تحصیلی خود، به توافق برسید. سپس از آن طریق، در بنیاد ملی نخبگان تشکیل پرونده دهید.

به همین جهت لازم است در مرحله اول با سازمان های ارائه دهنده پروژه کسری خدمت آشنا شوید و متناسب با رشته خود و فعالیت سازمان مربوطه برای اخذ پروژه اقدام نمایید، سپس با تایید بنیاد ملی نخبگان و تشکیل پرونده از کسری خدمت بهره مند شوید.

باید اشاره نمود که نخبگان و دانش آموختگان برتر و فناور با مدرک فوق لیسانس نیز می توانند با انجام پروژه های تحقیقاتی از کسری خدمت استفاده کنند؛همچنین در صورت داشتن غیبت امکان گرفتن پروژه کسری خدمت سربازی وجودنخواهد داشت.

 سازمان های ارائه دهنده پروژه کسری خدمت

لیست کامل را از مشاورین ما بخواهید

٥٤٠٩٢٠٠٠-٠٢١

سازمان ها و مراکز مورد تایید بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح، بر اساس پروژه های خود به رشته‌ های تحصیلی مختلفی نیاز دارند. از جمله برخی از این سازمان ها شامل پژوهشگاه دفاع مقدس، جهاد خودکفایی آجا، دانشگاه جامع امام حسین، صنایع هوافضا، معتمد، قرارگاه بعثت، صنایع دریایی، توسعه منابع انرژی، دانشگاه مالک اشتر، انرژی اتمی، دانشگاه امام علی(ع) و … هستند.

 اما سوالی که در میان مشمولین مطرح می‌شود، نحوه اخذ پروژه کسری خدمت در هر کدام از ارگان های نیروهای مسلح است که در ادامه شرح مختصری از هرکدام داده ایم.

پروژه کسری خدمت سپاه

 متقاضیان به منظور گرفتن پروژه کسری خدمت سربازی در سپاه باید در ابتدا از قوانین آن اطلاع داشته و مدارک مورد نیاز را تکمیل کنند. سپس با مراجعه به بنیاد ملی نخبگان و یا سازمان مربوطه نسبت به اخذ پروژه اقدام نمایند. متقاضیان می بایست قبل از اقدام نسبت به شرایط اخذ پروژه کسری خدمت سپاه اطلاعات کامل داشته باشند.

پروژه کسری خدمت ارتش

 ارتش جمهوری اسلامی نیز برای مشمولان متقاضی پروژهای ارتش، تسهیلاتی را در نظر گرفته است. بدین منظور متقاضیان می توانند برای گرفتن پروژه کسری خدمت ارتش از طریق دانشگاه افسری امام علی و موسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاعی اقدام کنند.

پروژه کسری خدمت ناجا

متقاضیان اخذ پروژه کسری خدمت نیروی انتظامی می‌بایست دارای مدرک فوق لیسانس یا دکترا باشند و در صورت داشتن غیبت امکان اخذ پروژه برای آنها وجود نخواهد داشت.

 مشمولان با مدرک لیسانس نیز تحت شرایطی امکان گرفتن پروژه کسری خدمت سربازی ناجا را دارند. به همین منظور باید از شرایط دریافت پروژه در نیروی انتظامی آگاه باشید. با مطالعه مطلب اختصاصی در این زمینه و یا تماس با مشاورین ما می توانید راهنمایی های لازم را به دست آورید.

پروژه کسری خدمت وزارت دفاع

همانند دیگر ارگان‌های نظامی، وزارت دفاع نیز با ارائه تسهیلات لازم، پروژه‌هایی را در اختیار مشمولان دانشجو و فارغ التحصیلان قرار می دهد. در این ارگان نیز شرایط خاصی جهت اخذ پروژه کسری خدمت وجود دارد که برای دریافت پروژه می بایست از آن مطلع باشید.

 نکته مهم در رابطه با گرفتن پروژه کسری خدمت از وزارت دفاع و دیگر ارگان‌ های مزبور، تایید پروژه توسط بنیاد ملی نخبگان و تشکیل پرونده و ثبت آن است. در غیر این صورت کسری خدمت برای متقاضی در نظر گرفته نخواهد شد.

پروژه کسری شرکت های دانش بنیان

افرادی که سابقه کار در شرکت های دانش بنیان داشته باشند نیز می توانند از پروژه کسری خدمت استفاده کنند. مدت سابقه کار در شرکت دانش بنیان و همچنین سمت فرد برای واجد شرایط بودن گرفتن پروژه تاثیر مستقیم دارد. همچنین میزان فروش شرکت، تعداد کارمندان نیز از جمله مواردی است که برای گرفتن پروژه کسری خدمت مورد بررسی قرار می گیرد. 

مدارک مورد نیاز برای دریافت پروژه

برای اخذ پروژه ی کسر خدمت مدارکی نیاز است. بخشی از این مدارک عبارتند از:

  • اصل شناسنامه و دو سری فتوکپی از تمامی صفحات شناسنامه
  • اصل کارت ملی
  • 2 عدد کپی از پشت و روی کارت ملی
  • 4 قطعه عکس ۳*۴
  • کپی برابر اصل از آخرین مدرک تحصیلی
  • رزومه کامل و جامع به زبان فارسی که حداکثر 5 صفحه باشد.

رشته های مورد نیاز برای پروژه کسر خدمت سربازی

تمامی مشمولان که در رشته های زیر فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری هستند می توانند در فراخوان پروژه کسر از خدمت سربازی شرکت کرده و از مزایای آن بهره مند شوند:

  • کلیه مترجمان زبان های عربی، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و روسی
  • کارشناسان ارشد هنرهای تصویری و طراحی
  • کارشناسان ارشد و دکترای معماری و هنرهای نمایشی و سینمایی
  • کارشناسان و دکترای فلسفه و الهیات
  • رواشناسان و جامعه شناسان
  • کارشناسان ارشد صنایع و مدیران برنامه ریزی درسی
  • مهندسان ارشد کامپیوتر و انرژی
  • کارشناسان ارشد جغرافیا و علوم اجتماعی
  • کارشناسان ارشد و دکتری تاریخ و حقوق
  • اقتصاد دانان ارشد
  • کارشناسان ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی
  • مهندسان فناوری اطلاعات و مهندسی هسته ای و پزشکی
  • مهندسان شهرسازی و ژئوفیزیک
  • مهندسان ژئو شیمی و نساجی
  • مهندسان شیمی و بیوانفورماتیک
  • مهندسان برق و مواد و کشتی سازی
  • مهندسان هوافضا و پلیمر

جمع بندی

 مشمولانی که برای خدمت سربازی آماده می شوند، همواره به دنبال راه هایی برای کاهش طول دوران خدمت خود هستند. از مواردی که برای کاهش دوران خدمت می توان از آن بهره مند شد، گرفتن پروژه کسری خدمت سربازی است.تمامی مشمولانی که دانشجو یا فارغ التحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند، می توانند جهت اخذ پروژه کسری خدمت اقدام نمایند. حتی مشمولان دارای مدرک کارشناسی نیز تحت شرایطی امکان استفاده از این طرح را خواهند داشت.

 مشمولان می بایست به منظور گرفتن پروژه کسری خدمت سربازی با ارائه مدارک علمی و تحصیلی خود به بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح و یا به سازمان های ارائه دهنده پروژه مراجعه کرده و در نهایت پس از تایید آن توسط بنیاد ملی نخبگان، پروژه کسری خدمت خود را شروع نمایند. میزان کسری خدمت به نوع پروژه و مدت زمان انجام آن بستگی دارد. اما به طور کلی بین ۱۱ ماه الی ۱۹ ماه کسری خدمت در نظر گرفته شده است. همچنین هر متقاضی حداکثر می تواند دو پروژه را به انجام برساند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه گرفتن پروژه کسری خدمت در ارگان های نیروهای مسلح می توانید با مشاورین متخصص راستین مشاور تماس گرفته و راهنمایی های لازم را بدست آورید.

برای دریافت مشاوره نظام وظیفه و امریه با راستین مشاور تماس بگیرید.

سازمان ها و مراکز مورد تایید بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح، بر اساس پروژه های خود به رشته‌ های تحصیلی مختلفی نیاز دارند. از جمله برخی از این سازمان ها شامل پژوهشگاه دفاع مقدس، جهاد خودکفایی آجا، دانشگاه جامع امام حسین، صنایع هوافضا، معتمد، قرارگاه بعثت، صنایع دریایی، توسعه منابع انرژی، دانشگاه مالک اشتر، انرژی اتمی، دانشگاه امام علی(ع) و … هستند.

 اما سوالی که در میان مشمولین مطرح می‌شود، نحوه اخذ پروژه کسری خدمت در هر کدام از ارگان های نیروهای مسلح است که در ادامه شرح مختصری از هرکدام داده ایم.

پروژه کسری خدمت سپاه

 متقاضیان به منظور گرفتن پروژه کسری خدمت سربازی در سپاه باید در ابتدا از قوانین آن اطلاع داشته و مدارک مورد نیاز را تکمیل کنند. سپس با مراجعه به بنیاد ملی نخبگان و یا سازمان مربوطه نسبت به اخذ پروژه اقدام نمایند. متقاضیان می بایست قبل از اقدام نسبت به شرایط اخذ پروژه کسری خدمت سپاه اطلاعات کامل داشته باشند.

پروژه کسری خدمت ارتش

 ارتش جمهوری اسلامی نیز برای مشمولان متقاضی پروژهای ارتش، تسهیلاتی را در نظر گرفته است. بدین منظور متقاضیان می توانند برای گرفتن پروژه کسری خدمت ارتش از طریق دانشگاه افسری امام علی و موسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاعی اقدام کنند.

پروژه کسری خدمت ناجا

متقاضیان اخذ پروژه کسری خدمت نیروی انتظامی می‌بایست دارای مدرک فوق لیسانس یا دکترا باشند و در صورت داشتن غیبت امکان اخذ پروژه برای آنها وجود نخواهد داشت.

 مشمولان با مدرک لیسانس نیز تحت شرایطی امکان گرفتن پروژه کسری خدمت سربازی ناجا را دارند. به همین منظور باید از شرایط دریافت پروژه در نیروی انتظامی آگاه باشید. با مطالعه مطلب اختصاصی در این زمینه و یا تماس با مشاورین ما می توانید راهنمایی های لازم را به دست آورید.

پروژه کسری خدمت وزارت دفاع

همانند دیگر ارگان‌های نظامی، وزارت دفاع نیز با ارائه تسهیلات لازم، پروژه‌هایی را در اختیار مشمولان دانشجو و فارغ التحصیلان قرار می دهد. در این ارگان نیز شرایط خاصی جهت اخذ پروژه کسری خدمت وجود دارد که برای دریافت پروژه می بایست از آن مطلع باشید.

 نکته مهم در رابطه با گرفتن پروژه کسری خدمت از وزارت دفاع و دیگر ارگان‌ های مزبور، تایید پروژه توسط بنیاد ملی نخبگان و تشکیل پرونده و ثبت آن است. در غیر این صورت کسری خدمت برای متقاضی در نظر گرفته نخواهد شد.

پروژه کسری شرکت های دانش بنیان

افرادی که سابقه کار در شرکت های دانش بنیان داشته باشند نیز می توانند از پروژه کسری خدمت استفاده کنند. مدت سابقه کار در شرکت دانش بنیان و همچنین سمت فرد برای واجد شرایط بودن گرفتن پروژه تاثیر مستقیم دارد. همچنین میزان فروش شرکت، تعداد کارمندان نیز از جمله مواردی است که برای گرفتن پروژه کسری خدمت مورد بررسی قرار می گیرد. 

مدارک مورد نیاز برای دریافت پروژه

برای اخذ پروژه ی کسر خدمت مدارکی نیاز است. بخشی از این مدارک عبارتند از:

  • اصل شناسنامه و دو سری فتوکپی از تمامی صفحات شناسنامه
  • اصل کارت ملی
  • 2 عدد کپی از پشت و روی کارت ملی
  • 4 قطعه عکس ۳*۴
  • کپی برابر اصل از آخرین مدرک تحصیلی
  • رزومه کامل و جامع به زبان فارسی که حداکثر 5 صفحه باشد.

رشته های مورد نیاز برای پروژه کسر خدمت سربازی

تمامی مشمولان که در رشته های زیر فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری هستند می توانند در فراخوان پروژه کسر از خدمت سربازی شرکت کرده و از مزایای آن بهره مند شوند:

  • کلیه مترجمان زبان های عربی، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و روسی
  • کارشناسان ارشد هنرهای تصویری و طراحی
  • کارشناسان ارشد و دکترای معماری و هنرهای نمایشی و سینمایی
  • کارشناسان و دکترای فلسفه و الهیات
  • رواشناسان و جامعه شناسان
  • کارشناسان ارشد صنایع و مدیران برنامه ریزی درسی
  • مهندسان ارشد کامپیوتر و انرژی
  • کارشناسان ارشد جغرافیا و علوم اجتماعی
  • کارشناسان ارشد و دکتری تاریخ و حقوق
  • اقتصاد دانان ارشد
  • کارشناسان ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی
  • مهندسان فناوری اطلاعات و مهندسی هسته ای و پزشکی
  • مهندسان شهرسازی و ژئوفیزیک
  • مهندسان ژئو شیمی و نساجی
  • مهندسان شیمی و بیوانفورماتیک
  • مهندسان برق و مواد و کشتی سازی
  • مهندسان هوافضا و پلیمر

جمع بندی

 مشمولانی که برای خدمت سربازی آماده می شوند، همواره به دنبال راه هایی برای کاهش طول دوران خدمت خود هستند. از مواردی که برای کاهش دوران خدمت می توان از آن بهره مند شد، گرفتن پروژه کسری خدمت سربازی است.تمامی مشمولانی که دانشجو یا فارغ التحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند، می توانند جهت اخذ پروژه کسری خدمت اقدام نمایند. حتی مشمولان دارای مدرک کارشناسی نیز تحت شرایطی امکان استفاده از این طرح را خواهند داشت.

 مشمولان می بایست به منظور گرفتن پروژه کسری خدمت سربازی با ارائه مدارک علمی و تحصیلی خود به بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح و یا به سازمان های ارائه دهنده پروژه مراجعه کرده و در نهایت پس از تایید آن توسط بنیاد ملی نخبگان، پروژه کسری خدمت خود را شروع نمایند. میزان کسری خدمت به نوع پروژه و مدت زمان انجام آن بستگی دارد. اما به طور کلی بین ۱۱ ماه الی ۱۹ ماه کسری خدمت در نظر گرفته شده است. همچنین هر متقاضی حداکثر می تواند دو پروژه را به انجام برساند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه گرفتن پروژه کسری خدمت در ارگان های نیروهای مسلح می توانید با مشاورین متخصص راستین مشاور تماس گرفته و راهنمایی های لازم را بدست آورید.

برای دریافت مشاوره نظام وظیفه و امریه با راستین مشاور تماس بگیرید.

71 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام وقت بخیر

    من فارغ التحصیل مقطع دکترای تخصصی هستم و قرار هست که 1 دی ماه 1401 اعزام شوم. قبلاً پروژه کسر خدمت برای شرکت صاشیراز انجام دادم و طبق گفته استاد مربوطه مدت 11 ماه تقاضای کسر خدمت کردند. در ضمن به واسطه جبهه پدر هم کسر خدمت مربوطه شامل حالم می شود.
    سوالی که دارم اینه که چه زمانی این کسری ها محاسبه می شود؟ خودم باید چه اقداماتی قبل از اعزام انجام دهم؟

    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

    پاسخ
    • مشاور نظام وظیفه
      8 آذر 1401 6:47 ب.ظ

      سلام
      شما باید در حین خدمت سربازی برای اعمال کسری ها اقدام کنید .

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر
    دانشجوی ترم اخر کارشناسی پرستاری هستم
    آیا امکان گرفتن پروژه برای کسری خدمت برای من وجود دارد؟

    پاسخ
    • مشاور نظام وظیفه
      16 مهر 1401 11:02 ق.ظ

      سلام برای گروه پزشکی امکان گرفتن پروژه کسری وجود ندارد. در حالت کلی برای کسری باید مدرک کارشناسی ارشد داشته باشید یا دانشجوی ارشد باشید.

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید، من الان سرباز هستم حدود یکسال باقی مونده از سربازیم ،میتونم حین سربازی پروژه ی کسر خدمت بگیرم ؟

    پاسخ
  • با سلام، دانشجوی ترم اول فوق لیسانس در رشته حسابداری هستم. آیا میتونم الآن پروژه از سپاه بگیرم؟( چون دوره تکمیلی هم قبلا رفتم)
    اگر جواب بله هست چون من در هشتگرد زندگی میکنم از کجا بید پروژه بگیرم؟
    سوال دومم اینه که حداقل کسری که برای یک پروژه میدن چقدر هستش؟

    پاسخ
    • مشاور نظام وظیفه
      1 شهریور 1401 11:06 ق.ظ

      سلام بله می توانید .
      شما باید در سایت دانشگاه امام حسین ثبت نام کنید.

      پاسخ
  • خسته نباشید چند سوال از شما دارم
    بعد از فارغ التحصیلی از مقطع فوق لیسانس تا کی می توانم تقاضای پروژه کنم ؟آیا ده ماه بعد از فارغ التحصیلی می شود اقدام کرد و یا دیگر دیر شده است ؟
    بعد چند پروژه را می دهند ؟اگر جواب بیش از یک پروژه است آیا باید همزمان برداشت و یا می شود یکی را تمام کرد و بعدی بعد از اتمام اولی را برداشت ؟
    برای هر پروژه چقدر زمان می دهند ؟
    آیا می شود تقاضا کرد تا بعد از اتمام پروژه تاریخ اعزام را عقب انداخت ؟ اگر جواب نه است یعنی در حین سربازی باید پروژه ها را انجام داد .
    آیا برداشتن پروژه شرط معدل دارد ؟

    پاسخ
  • سلام من بسیجی هستم23ساله میخوام ثبت نام کنم در دانشگاه افسری سپاه من ثبت نام کردم پیام برنیامد برام باید پیام میاد برام مرسی

    پاسخ
  • سلام من بسیجی هستم23ساله میخوام ثبت نام کنم در دانشگاه افسری سپاه من ثبت نام کردم پیام برنیامد برام باید پیام میاد برام

    پاسخ
    • نعمت شایگان
      14 تیر 1402 1:11 ب.ظ

      سلام وقتتون بخیر من دانشجوی مهندسی پزشکی هستم 25 ساله لیسانس گرفتم میخوام پروژه کسری خدمت بگیرم چطوری اقدام کنم.

      پاسخ
  • مدرک تحطیلی سیکل

    پاسخ
  • سلام من بسیجی هستم23ساله میخوام ثبت نام کنم در دانشگاه افسریه سپاه میخوام ثبت نام کنم

    پاسخ
  • سلام وقت شما به خیر من دانشجوی کارشناسی ارشد رشته انیمیشن بودم و به زودی باید دفترچه بفرستم در حوزه تکنولوژی پروژه ای رو کار کردم که نتیجه اش حدود دو ماه دیگر نهایی می شود.( در زمینه واقعیت مجازی و روانشناسی و ساخت بازی های مربوط به مشکلات روانشناختی)
    با توجه به اینکه باید تا 31 قبل از 31 شهریور دفترچه پر کنم و بفرستم. آیا هنوز شانس اینکه شامل موضوع کسری خدمت و یا سربازی دانش بنیان باشم رو دارم یا که نه
    همچنین اگر حدود 3 ماه دیگر این پروژه تبدیل به یک شرکت دانش بنیان بشه هیچ تسهیلاتی حین خدمت به من تعلق میگیرد یا اینکه باید به صورت عادی خدمت رو بگذرونم
    من پایان نامه ام رو به کلی خودم ترجمه متونش رو از زبان انگلیسی انجام دادم آیا میتوانم برای گرفتن کسری خدمت از طریق ترجمه اقدام کنم؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
تماس با مشاور