نمونه رزومه برای پروژه کسری خدمت

یکی از دغدغه های دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها، اعزام به خدمت سربازی است.
از آنجایی که همه مشمولان دارای شرایط دریافت معافیت نیستند، این افراد به دنبال روش هایی برای کم کردن دوران خدمت و یا گذراندن آن در سازمان دیگر و یا گرفتن پروژه های تحقیقاتی هستند.

دانشجویان نخبه و متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر می توانند از طریق گرفتن پروژه کسری خدمت و یا سرباز نخبه برای کاهش طول دوران خدمت خود استفاده کنند.

گرچه مدت زمان خدمت سربازی در این طرح کاهش نمی‌یابد، بلکه مشمول بخشی از این مدت را برای ارائه پروژه خود در خارج از یگان مربوطه خواهد گذراند.

 در این میان یکی از معضلات متقاضیان پروژه کسری خدمت، ارائه فرم پروپوزال مورد تایید بنیاد علمی نخبگان نیروهای مسلح می باشد. به همین جهت در این مطلب به بررسی نمونه رزومه برای پروژه کسری خدمت و طرح سرباز نخبه پرداخته ایم.

نمونه رزومه برای پروژه کسری خدمت

پروژه کسری خدمت

در ابتدا بهتر است تعریف مختصری از شرح سرباز نخبه یا پروژه کسری خدمت داشته باشیم.
در طرح مذکور، نخبگان و دانشجویان با مدارک کارشناسی ارشد و بالاتر می توانند با اخذ پروژه هایی از سازمان‌های نظامی وابسته به نیروهای مسلح، بخشی از دوران خدمت خود را به صورت تخصصی تر و خارج از یگان محل خدمت بگذرانند.

 گرچه برای اخذ پروژه، مراحل خاص آن باید طی شود. اما به طور کلی هر مشمول تنها می‌تواند 2 پروژه دریافت کند.

 البته پروژه دوم پس از اتمام پروژه اول به مشمول داده خواهد شد. در حالت ایده‌آل حدود ۱۹ ماه از خدمت سربازی در طی انجام پروژه ها کسر می گردد. در صورت اخذ یک پروژه نیز حداکثر ۱۱ ماه کسری خدمت به مشمول داده خواهد شد.

پروژه کسری خدمت تنها از طریق مراجعه به بنیاد علمی نخبگان نیروهای مسلح و یا مراجعه به سازمان های ارائه دهنده پروژه امکان پذیر است. البته در هر حالت پروژه مربوطه باید به تایید بنیاد علمی نخبگان برسد.

 همچنین متقاضیان پروژه کسری خدمت می توانند پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترای خود را به این زمینه اختصاص داده و با ارسال رساله و رزومه خود به یکی از سازمان های ارائه دهنده پروژه در صورت پذیرش آن، با انجام پایان نامه از پروژه کسر خدمت نیز استفاده کنند.

نکته قابل توجه آن است که کلیه پروژه های کسری خدمت در ابتدا باید از طرف سازمان ملی نخبگان نیروهای مسلح تایید شود. در هر حال برای اخذ پروژه مذکور متقاضی می‌بایست رزومه های قوی به همراه سوابق علمی و نیز طرح پروپوزال موثر و قابل قبول ارائه نماید.

نکته مهم دیگر برای اخذ پروژه کسری خدمت، عدم غیبت غیر موجه مشمول است. زیرا با داشتن غیبت غیر موجه امکان دریافت پروژه وجود نخواهد داشت.

 همچنین در مدت زمان مشخصی پس از فارغ التحصیلی و در دوران معافیت تحصیلی هنوز امکان استفاده از پروژه کسری خدمت وجود دارد. ولی پس از گذشت مدت زمان تعیین شده دیگر نمی توان از این طرح استفاده نمود.

 در صورت عدم تحویل پروژه در زمان تعیین شده نیز پروژه شما توسط سازمان نظام وظیفه لغو شده و دیگر کسر خدمت به فرد تعلق نخواهد گرفت.


بیشتر بخوانید: پروژه کسری خدمت جهاد خودکفایی آجا


 پروپوزال پروژه کسر خدمت شامل چه مواردی است؟

با توجه به مطالب پیشین، متقاضیان اخذ پروژه کسری خدمت برای تایید موضوع پژوهش خود باید رزومه و پروپوزال قابل قبولی ارائه دهند. نمونه رزومه برای پروژه کسری خدمت باید شامل مشخصات و سوابق علمی و تحصیلی متقاضی و معدل دانشگاهی وی باشد.

 از طرفی پروپوزال نیز باید موارد زیر را در خود جای دهد:

  • عنوان کامل طرح
  • تعیین نوع پروژه شامل دفاعی، خدماتی، بنیادی، کاربردی و یا سایر موارد
  • تعیین شاخه تخصصی پروژه
  • مدت زمان اجرای پروژه
  • اعتبارات مورد نیاز
  • مشخصات کامل متقاضی
  • چکیده پروژه
  • اهداف پروژه
  • خلاصه مراحل پروژه
  • ارائه سوابق پروژه های مشابه انجام شده توسط دیگر سازمان ها
  • شرح ضرورت علمی و پژوهشی ماموریت مورد نیاز برای انجام پروژه
  • ارائه نوآوری موجود در طرح پیشنهادی
  • برآورد کل هزینه ها
  • و…

نمونه رزومه برای پروژه کسری خدمت

مراحل دریافت پروژه کسری خدمت

به صورت کلی مراحل اخذ پروژه کسری خدمت به شرح زیر است:

  • مراجعه به بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح
  • ارائه مدارک و رزومه
  • تشکیل پرونده
  • معرفی مشمول به سازمان ارائه دهنده پروژه
  • مراجعه حضوری به سازمان مربوطه و ارائه طرح پیشنهادی
  • توافق سازمان با طرح ارائه شده و تایید آن توسط بنیاد ملی نخبگان

پیشنهاد افسر مشاور: پروژه کسری خدمت صنایع هوافضا


جمع بندی

یکی از راه‌های کاهش طول دوران خدمت در یگان خدمتی برای مشمولان، اخذ پروژه کسری خدمت است. متقاضیان برای دریافت این پروژه ها که حداکثر دو مورد می باشد، می بایست دانشجو یا فارغ التحصیل با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا بوده و یا جزو نخبگان ملی کشوری باشند.

 متقاضیان برای دریافت پروژه کسری خدمت باید به سازمان بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح مراجعه کرده و با ارائه رزومه و پروپوزال قابل قبول نسبت به اخذ آن اقدامات لازم را انجام دهند.

 ضمن آن که می‌توانند با مراجعه به سازمان های ارائه دهنده پروژه، طرح پیشنهادی خود را عنوان کرده و در صورت پذیرش سازمان مربوطه و تایید آن توسط بنیاد ملی نخبگان، کسری خدمت را دریافت کنند.

 باید توجه کرد که نمونه رزومه برای پروژه کسری خدمت باید به اندازه کافی قوی باشد تا طرح پیشنهادی مورد تایید قرار گرفته و متقاضی بتواند با اخذ حداکثر 2 پروژه، حدود ۱۹ ماه از خدمت سربازی خود را خارج از یگان بگذراند.

 برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با پروژه کسری خدمت می توانید با مشاورین متخصص ما تماس بگیرید.

شماره تماس - افسر مشاور

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
تماس با مشاور