پروژه کسری خدمت رشته کامپیوتر

سازمان نظام وظیفه عمومی برای مشمولان نخبه و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا و نیز فارغ التحصیلان در این مقاطع، تسهیلاتی تحت عنوان پروژه کسری خدمت در نظر گرفته است.مشمولان دارای تحصیلات بیش از کارشناسی می توانند با اخذ پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه فعالیت‌های نهادهای وابسته به این سازمان، بخش قابل توجهی از دوران خدمت خود را بیرون از یگان نظامی گذرانده و موجب کاهش طول مدت این دوران در یگان محل خدمت خود شوند. یکی از رشته های تحصیلی که اکثر سازمان های وابسته به نیروهای مسلح، ارائه دهنده پروژه در زمینه آن هستند، رشته مهندسی کامپیوتر می باشد.اخذ پروژه کسری خدمت رشته کامپیوتر کار دشواری نبوده و می‌توان با مراجعه به سازمان مربوطه برای طرح مورد نظر و یا استفاده از طرح پیشنهادی آن سازمان، پروژه را اخذ نمود. برای آگاهی از نحوه دریافت پروژه کسری خدمت مهندسی کامپیوتر تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 پروژه کسری خدمت برای کدام مشمولان مناسب است؟

 همانطور که در قبل اشاره کردیم، نخبگان، دانشجویان و فارغ التحصیلان مدارک کارشناسی ارشد و دکترا می توانند با گرفتن پروژه کسری خدمت، دوران خدمت راحت تری را در خارج از یگان خود بگذرانند.

 هر فرد می‌تواند حداکثر دو پروژه اجرا کرده و از حدود 19 ماه کسری خدمت در بهترین حالت بهره‌مند شود. هر پروژه حداقل بین 1 ماه تا ۱۱ ماه کسری خدمت برای مشمول دربرخواهد داشت.

 دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا این امکان را دارند که پایان نامه خود را به پروژه های مرتبط با رشته تحصیلی خود در نیروهای مسلح اختصاص داده و پس از تایید آن توسط سازمان ملی نخبگان، پروژه مربوطه را انجام و از کسری خدمت استفاده کنند.

 نکته قابل توجه آن است که با کسب کسری خدمت و دریافت پروژه، باز هم مشمول می‌بایست دو ماه دوره آموزشی را طی نماید.

 از مهمترین شرایط در اخذ پروژه کسری خدمت، نداشتن غیبت غیر موجه است. در این خصوص اگر مشمول دارای غیبت باشد، باید ابتدا آن را موجه نموده و سپس از تسهیلات مذکور استفاده کند.

 به منظور اخذ پروژه کسری خدمت رشته کامپیوتر، مشمولان می توانند با مراجعه به بنیاد علمی نخبگان نیروهای مسلح و ارائه رزومه و مدارک خود، تشکیل پرونده داده و سپس با بررسی‌های صورت گرفته توسط این بنیاد و کسب امتیازات لازم، پروژه به متقاضی معرفی شده و پس از انجام آن، از کسری خدمت بهره‌مند خواهند شد.

 همچنین این امکان وجود دارد که مشمولان در ابتدا به سازمان های ارائه دهنده پروژه وابسته به نیروهای مسلح مراجعه کرده و طرح پیشنهادی خود را ارائه دهند و یا پروژه های مطرح شده از سوی سازمان مربوطه را پذیرفته و سپس با ثبت آن در بنیاد ملی نخبگان، پروژه کسری خدمت را دریافت کنند.

نکته مهم آن است که در هر حالت و روشی برای اخذ پروژه کسری خدمت، می‌بایست تایید بنیاد ملی نخبگان برای آن صورت بگیرد تا امکان انجام پروژه برای مشمول فراهم گردد.

 انواع پروژه کسری خدمت

در پروژه کسری خدمت رشته کامپیوتر مانند دیگر رشته ها عموماً دو نوع پروژه سنگین و پروژه سبک وجود دارد. پروژه‌های سنگین اکثراً به زمان بیشتری نیاز داشته و بیشتر مرتبط با ساخت و طراحی در رشته های مربوطه هستند.

 این نوع پروژه ها دارای کسری خدمت بیش از 6 ماه بوده و روند کار به این صورت است که باید گزارش سه ماهه توسط مشمول ارائه شود، و در پایان هر ماه، جلسه دفاعی با حضور استاد راهنما و داوران در بنیاد ملی نخبگان انجام بگیرد.

 اما در رابطه با پروژه‌های سبک که کمتر از ۶ ماه کسری خدمت دارند، با اتمام پروژه، جلسه دفاعی چند دقیقه‌ای با حضور یک داور انجام می‌گیرد.

 مشمولان فارغ التحصیل و یا دانشجو در رشته کامپیوتر نیز با توجه به نوع پروژه و میزان زمان لازم برای انجام آن و موضوع پروژه از کسری خدمت متناسب با آن برخوردار خواهند شد.

 


پیشنهاد افسر: نمونه رزومه برای پروژه کسری خدمت


 سازمان های ارائه دهنده پروژه کسری خدمت رشته کامپیوتر

 سازمان های تحقیقاتی وابسته به نیروهای مسلح و یا مراکز تحقیقاتی وزارت دفاع که پروژه کسری خدمت در رشته مهندسی کامپیوتر و علوم کامپیوتر ارائه می کنند، شامل موارد زیر هستند:

 مرکز تحقیقات راهبردی، اتکا، صنایع هوافضا، قرارگاه بعثت، سایبری سپاه، سپند، هوافضای سپاه، ندسا، نزسا، دانشگاه مالک اشتر، دانشگاه امام حسین، صاایران، تسنیم، مجتمع شهید بهشتی، ساصد، جهاد خودکفایی آجا، موسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاعی، ناجا، پژوهشگاه الکترونیک نصر، معتمد، سازمان جغرافیایی

 برای اخذ پروژه کسری خدمت مهندسی کامپیوتر در هر یک از سازمان های فوق، می بایست با مراجعه به سازمان مربوطه و یا بنیاد ملی نخبگان، اقدامات لازم را انجام داده و پس از تایید، پروژه مربوطه را به اتمام رسانده و کسری خدمت دریافت کنید.

جمع بندی

اکثر مشمولانی که موفق به اخذ معافیت یا امریه نمی‌شوند، در صورت داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا دکترا می توانند از پروژه کسری خدمت استفاده کنند.

 اخذ پروژه کسری خدمت به رشته تحصیلی مورد نیاز سازمان مربوطه، مدرک تحصیلی، عدم غیبت غیر موجه و تایید بنیاد ملی نخبگان بستگی دارد.

 مشمولان دارای رشته کامپیوتر می توانند با مراجعه به بنیاد ملی نخبگان و ارائه رزومه و مدارک و سوابق علمی خود و تشکیل پرونده، در صورت تایید آن، پروژه مربوطه را دریافت نمایند.

 همچنین می‌توانند به طور مستقیم به سازمان ارائه دهنده پروژه که وابسته به نیروهای مسلح است، مراجعه کرده و با توافق بر پروژه مورد نظر و تایید آن توسط بنیاد ملی نخبگان، پروژه کسری خدمت رشته کامپیوتر را دریافت نمایند.

 برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع پروژه کسری خدمت می توانید با مشاورین متخصص ما در راستین مشاور تماس بگیرید.

  • پروژه کسری خدمت برای کدام مشمولان مناسب است؟
  • انواع پروژه کسری خدمت چیست؟
  • سازمان های ارائه دهنده پروژه کسری خدمت رشته کامپیوتر شامل چه مواردی می شوند ؟

 

شماره تماس - افسر مشاور

مطالب مشابه

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام ، من از طرح ایست خدمتی استفاده کرده ام و در حال حاضر مدرک کارشناسی دارم این امکان وجود دارد که من هم پروژه دریافت نمایم
    ؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
تماس با مشاور