پروژه کسری خدمت صاایران

خدمت سربازی دوران پر استرسی برای سربازان است.این مسئله علاوه بر سربازان، خانواده های آنها را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.به همین جهت اکثر مشمولان به دنبال راه هایی برای کاهش مدت زمان خدمت خود هستند.پروژه کسری خدمت یکی از روش‌های مناسب برای مشمولان دارای مدرک دانشگاهی است تا بدین طریق مدت زمان معینی را در خارج از یگان خدمت خود بگذرانند.

به راحتی کسری خدمت بگیرید!

سازمان های ارائه دهنده پروژه کسری خدمت از جمله صاایران (صنایع الکترونیک ایران)، هر ساله مشمولان متقاضی دارای شرایط را برای انجام پروژه های خود جذب می نمایند.

در این مطلب با ما همراه باشید تا با فعالیت این سازمان و شرایط پروژه کسری خدمت صاایران بیشتر آشنا شوید.

 زمینه همکاری سربازان وظیفه با شرکت صاایران چیست؟

 شرکت صاایران که مخفف صنایع الکترونیک ایران است، وابسته به وزارت صنایع دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح می باشد. متقاضیان این طرح، میتوانند برای پروژه کسری خدمت وزارت دفاع نیز اقدام کنند.

این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دستگاه‌های الکترونیکی در سطح کشور است.

 تولیدات الکترونیکی و نظامی وزارت دفاع نیز توسط صاایران تولید می گردد. علاوه بر این، شرکت صاایران برای دستیابی به فناوری های الکترونیک همواره تحقیق و پژوهش های گسترده ای انجام می دهد.

هم اکنون صاایران در زمینه سیستم های مخابراتی و ماهواره‌ای فعالیت داشته و صنایعی مانند: صنعت ردیاب، کارخانه قطعات پلیمری و … را شامل می شود.

8 شرکت زیر مجموعه صاایران عبارتند از:

  • صنایع الکترونیک شیراز
  • صنایع مخابرات ایران
  • صنعت اپتیک اصفهان
  • صنایع امنیت فضای تبادل اطلاعات
  • شرکت ایز ایران
  • شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران
  • پژوهشگاه الکترونیک ایران
  • شرکت انستیتو ایزایران

با توجه به زمینه فعالیت شرکت صاایران، متقاضیانی که دارای مدرک تحصیلی مرتبط هستند، می‌توانند در پژوهش های مورد نیاز این سازمان با اخذ پروژه کسری خدمت، همکاری‌ نمایند.

 شرایط پروژه کسری خدمت صنعت الکترونیک ایران

 متقاضیان به منظور اخذ پروژه کسری خدمت صاایران، با توجه به مدرک تحصیلی که عموماً کارشناسی ارشد یا دکترا و در رشته های مورد نیاز سازمان است، از دو راه زیر می توانند اقدام نمایند:

  1. مراجعه به بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح

 در این روش متقاضیان می بایست با تکمیل مدارک مورد نیاز و رزومه خود، به بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح مراجعه و تشکیل پرونده دهند. بدین ترتیب متقاضیان به عضویت این بنیاد در خواهند آمد.

 پس از بررسی رزومه و سوابق علمی و نیز کسب امتیازات لازم و تایید آن توسط بنیاد ملی نخبگان، پروژه به متقاضی تحویل داده خواهد شد.

باید توجه داشت که پروژه‌های معرفی شده به متقاضی، متناسب با مدرک و رشته تحصیلی آنان ارائه می شود.

  1. مراجعه به شرکت صاایران یا سازمان ارائه دهنده پروژه

 روش دیگر گرفتن پروژه کسر خدمت صاایران، مراجعه حضوری به این سازمان است.در این حالت متقاضی مدارک و رزومه خود را به سازمان ارائه می دهد، سپس با بررسی سوابق علمی متقاضی در صورت مرتبط بودن رشته تحصیلی با تخصص های مورد نیاز سازمان و تایید صلاحیت او، پروژه تحویل داده می شود.همچنین خود مشمولان نیز می توانند پروژه های تحقیقاتی مرتبط با صاایران را به این سازمان پیشنهاد کرده و در صورت موافقت، به بنیاد ملی نخبگان معرفی خواهند شد.

نکته حائز اهمیت آن است که در هر دو روش فوق، نهایتا باید در بنیاد ملی نخبگان پرونده تشکیل و ثبت شود.

 در حالت کلی، به تازگی نیز برای اخذ پروژه کسری خدمت سازمان های ارائه دهنده آن، می توان از طریق مراجعه به سایت سازمان مربوطه و تکمیل فرم آن به صورت غیر حضوری درخواست نمود.

پروژه کسری خدمت صاایران


بیشتر بخوانید: کسری خدمت سربازی با ترجمه + نحوه انجام پروژه


مدت زمان پروژه های کسری خدمت صاایران

 به طور کلی پروژه های کسری خدمت صنعت الکترونیک ایران و یا دیگر نهاد ها در دو نوع ارائه می شود:

  • پروژه کسری خدمت کمتر از ۶ ماه

 در این نوع پروژه ها که عموماً ساده تر هستند، پس از اتمام پروژه، جلسه دفاعی در مدت زمان کوتاه چند دقیقه ای در حضور یک داور برای متقاضی برگزار می شود. و شخص باید از پروژه خود دفاع نماید.

 امکان اخذ پروژه های ساده به صورت متوالی (حداکثر 2 پروژه) برای متقاضیان وجود دارد. در نهایت متقاضیان برای ارزیابی میزان کسری خدمت خود باید نتایج پروژه های انجام شده را به بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح بفرستند.

  • پروژه کسری خدمت بیشتر از ۶ ماه

در شرکت صاایران پروژه های مرتبط با طراحی، ساخت و پژوهش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و کسری خدمت بیشتری را شامل می‌شوند.در این نوع پروژه ها نظارت و سختگیری بیشتری وجود دارد. در این حالت متقاضیان می بایست هر سه ماه، گزارش کار خود را تحویل دهند. همچنین هر ماه پس از اتمام کار نیز در سازمان نخبگان، جلسه دفاعی با حضور استاد راهنما و داوران برگزار خواهد شد.

جمع بندی

 پروژه کسری خدمت صاایران (صنعت الکترونیک ایران)، هر ساله به متقاضیان واجد شرایط ارائه می‌شود. شرکت صاایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دستگاه‌های الکترونیکی بوده و وابسته به صنایع دفاع است. متقاضیان در صورت داشتن شرایط لازم با توجه به مدرک تحصیلی و تخصص های مورد نیاز این سازمان می توانند پروژه های ارائه شده را دریافت کنند.مشمولان متقاضی برای اخذ پروژه کسری خدمت سربازی از دو روش می توانند در خواست خود را تحویل دهند.در هر حالت نهایتاً متقاضی باید با معرفی به بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح، تشکیل پرونده داده و درخواست خود را ثبت نماید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص گرفتن پروژه های کسری خدمت، میتوانید با همکاران ما در راستین مشاور تماس بگیرید و اطلاعات تکمیلی را از آنها بخواهید.

  • زمینه همکاری سربازان وظیفه با شرکت صاایران چیست؟
  • شرکت های زیر مجموعه صاایران کدامند؟
  • مدت زمان پروژه های کسری خدمت صاایران چگونه است؟

شماره تماس - افسر مشاور

مطالب مشابه

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • افسر ارشد ارتش اتریش
    24 تیر 1399 8:01 ب.ظ

    سلام من در منطقه بد آب و هوا خدمت میکنم ولی ۱۴ ماه کسری خدمت دارم ؛ آیا دو ماه کسری مناطق بد آب و هوا به من تعلق میگیرد؟ همان ۶۰ روز کامل؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
تماس با مشاور