کسری خدمت سربازی با ترجمه – نحوه انجام پروژه

چطور از طریق ترجمه، کسری خدمت بگیریم؟

بسیاری از مشمولانی که بدنبال کم کردن دوران خدمت خود هستند، می پرسند که گرفتن پروژه کسری خدمت ترجمه چگونه است؟ یا این که چگونه می توان با ترجمه ی کتاب، کسری خدمت گرفت؟اگر شما هم به دنبال راهی برای کسری خدمت هستید، ترجمه ی کتاب یا مقاله می تواند راهی آسان برای کسری خدمت باشد. ما در مقاله ی زیر به بررسی موضوع کسری خدمت سربازی با ترجمه می پردازیم.

شرایط مورد نیاز برای کسری خدمت سربازی با ترجمه

تمامی مشمولانی که در مقطع دکترا و یا کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده اند، می توانند از این طرح استفاده نمایند.توجه داشته باشید که براساس قوانین جدید، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد هم میتوانند برای دریافت این نوع از پروژه ها درخواست خود را ثبت کنند.یکی دیگر از شرایطی که برای گرفتن پروژه کسری خدمت سربازی با ترجمه نیاز است، نداشتن غیبت است. البته بعضی از مشمولانی که دارای غیبت هستند، می توانند با توجه به قوانین و مقررات غیبتشان را موجه نمایند.

کسری خدمت سربازی با ترجمه

میزان کسر خدمت سربازی با ترجمه

کسر خدمت سقف نداشته و میزان آن بستگی به رضایت داور، زمان انجام آن توسط شخص، کیفیت ترجمه و میزان همکاری دارد. هر یک از مشمولین می توانند با توجه به شرایط ذکر شده، کسری خدمت بگیرند.

سیر اداری پروژه

در رابطه با نحوه انجام پروژه باید گفت که شما باید ابتدا به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح یا یکی از مراکز ارائه دهنده پروژه کسری خدمت مراجعه کنید. سپس در آن جا تشکیل پرونده داده و مدارکتان را تحویل دهید. سپس پروژه ی تحقیقاتی خویش را برحسب رشته و تخصص خود و نیازهای سازمان موردنظر، انتخاب نمایید.

برخی از مراکزی که پروژه ی تحقیقاتی ارائه می دهند عبارتند از:

روش های دریافت پروژه در همه ی مراکز، بسیار به هم نزدیک بوده ولی بررسی پرونده ها در هرکدام به صورت مستقل انجام می گیرد.

دفاع از پروژه

چنانچه میزان کسری تعلق گرفته به کار شما، 6 ماه یا کمتر باشد، مجددا، پروژه ی شما برای داوری به بنیاد ارسال نمی شود. بلکه در همان سازمان، دفاعی کوتاه انجام می شود.

در نهایت و پس از بررسی موضوع توسط بنیاد نخبگان نیروهای مسلح، یک مدتی از زمان پیشنهاد شده تصویب می شود. مثلا اگر کسری 6 ماهه پیشنهاد شده، کمیسون 5 ماه آن را تصویب می کند.

چنانچه شما به بیشتر از 6 ماه کسر خدمت نیاز داشته باشید، مدت زمان بررسی بررسی طولانی تر بوده و شما باید در برابر داوران سازمان مذکور و بنیاد، از پروژه خود دفاع کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال در رابطه با کسری خدمت سربازی با ترجمه با مشاوران ما در این مرکز تماس حاصل نمایید.

  • چطور از طریق ترجمه، کسری خدمت بگیریم؟
  • شرایط مورد نیاز برای کسری خدمت سربازی با ترجمه چیست؟
  • کدام مراکز پروژه نحقیقاتی ارائه می دهند؟


شماره تماس - افسر مشاور

مطالب مشابه

19 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • عدنان مهربانی
    20 دی 1401 11:22 ب.ظ

    سلام وقت بخیر
    من لیسانس مترجمی زبان انگلیسی دارم و دست به ترجمه‌م خوبه، به نظرتون می‌تونم باز هم اقدام کنم که کتابی رو ترجمه کنم برای ارتش تا کسری بگیرم؟

    پاسخ
  • من در حین خدمت و بعد از 9 ماه از خدمت گذشته ، دچار افسردگی شدم و 6 ماه معاف موقت خوردم الان بهتر شدم و میخام برگرردم ادامه خدمتم انجام بدم ایا این مدت 6 ماه معاف موقت جز خدمت محسوب میشود / ؟چون در حین خدمت بوده و عامل و بانی این حادثه یگان محل خدمت بوده است با تشکر ممنون

    پاسخ
  • مهدی آشتیانی
    12 تیر 1401 7:42 ب.ظ

    سلام وقت بخیر دانشجوی ارشد رشته آلمانی هستم دانشگاه علوم و تحقیقات.لیسانسم هم عربی بوده دانشگاه علامه ،ایا در این رشته ها مثل المانی هم پروژه کتاب میدن!!

    پاسخ
    • مشاور نظام وظیفه
      16 تیر 1401 5:08 ب.ظ

      سلام
      بله

      پاسخ
    • با سلام وقت به خیر
      من دانشجوی ارشد آموزش زبان انگلیسی هستم و می خواستم ببینم می تونم کتابی یا … ترجمه کنم برای کسر خدمت؟ آیا باید فارغ التحصیل بشم یا همینکه دانشجو ارشد هستم کافیه؟ و اینکه پروژه کسر خدمت در کنار کار ترجمه، شامل چه چیزهایی میشه و به چه صورت هست؟
      با تشکر

      پاسخ
      • مشاور نظام وظیفه
        19 شهریور 1402 3:45 ب.ظ

        سلام وقت بخیر
        شما باید از طریق دانشگاه دفاع عالی ملی یا دانشگاه امام حسین اقدام کنید.

        پاسخ
  • اسماعیل شعبانی
    20 مهر 1400 9:39 ق.ظ

    با سلام و ادب و احترام
    اسماعیل شعبانی هستم دانشجوی دکتری سال اخر رشته اقتصاد هستم. پروژه کسری خدمت میخوام متأهل هم هستم . ترجمه کتاب هم باشه مشکلی نداره. با تشکر و سپاس فراوان

    پاسخ
  • با سلام و خسته نباشید.
    سوال داشتم آیا گرفتن پروژه حین خدمت نیز امکان پذیر هست؟
    بعد با داشتن مقاله چطور میشه کسر خدمت گرفت؟ مقاله در زمینه میکروبی هستش. بنده کارشناسی ارشد دارم

    پاسخ
  • اسماعیل شعبانی
    13 اردیبهشت 1400 5:20 ب.ظ

    سلام وقت بخیر دانشجوی دکتری هستم پروژه کسری خدمت میخام مقاله یا ترجمه کتاب هم برام فرقی نداره. لطفا راهنماییم کنید ممنون

    پاسخ
    • سلام وقت بخیر: چه رشته ای هستی؟ دانشگاه نظامی ونیز شرکت های نظامی ونیز از طریق بنیاد نخبگان امکانش وجود دارد چون سوال شما خیلی مفصل وما اطلاعاتی درمورد سوابق اموزشی شما نداریم پیشنهاد می کنیم با مرکز تماس بگیرید

      پاسخ
  • علی زمانی
    2 مهر 1399 2:45 ب.ظ

    سلام وقت بخیر
    در حال حاضر کدوم سازمان ها یا ارگان ها پروژه کسری خدمت ترجمه کتاب میدن؟
    میگن آخه گرفتنش خیلی سخت شده…

    پاسخ
    • افسر مشاور
      7 مهر 1399 10:22 ق.ظ

      سلام وقت بخیر:‌این پروژه کسری خدمت خیلی سخت است. پیشنهاد می کنیم از دانشگاه دفاع ملی سوال بکنید چون اکثریت مراکز این کارانجام نمی دهند.

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر.
    اگر کسی توانایی ترجمه کتاب رو داشته باشه ولی در مقطع دیپلم فارغ التحصیل شده باشه( درواقع دانشجوی انصرافی هستم) میتونه اقدام کنه یا حتما باید مدارک فوق الذکر رو داشته باشه؟
    با تشکر.

    پاسخ
    • افسر مشاور
      11 شهریور 1399 4:58 ب.ظ

      سلام وقت بخیر: جواب منفی است مگر این که درخدمت از گزینه های دور کاری استفاده کنید.

      پاسخ
  • سلام
    من پروژه اول رو از وزارت دفاع گرفتم که یک پروژه تحقیقاتی بودهو تموم شده. حالا میخام پروژه کسری ترجمه بگیرم ، میتونم پروژه ترجمه رو از سازمان دیگه ای مثل سپاه بردارم یا حتما باید از وزارت دفاع باشه؟
    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
تماس با مشاور