امریه سربازی وزارت صنعت، معدن و تجارت

خدمت سربازی یکی از دغدغه های اصلی آقایان بعد از اتمام دوران تحصیل است. اکثر مشمولین یگان های نظامی را برای سپری کردن خدمت سربازی انتخاب می کنند. اما امکان انجام خدمت سربازی در اراگان ها و سازمانهای دولتی و غیر نظامی نیز وجود دارد. امریه سربازی یکی از گزینه های ایدئال برای افرادی است که تمایل به خدمت سربازی به صورت حرفه ای در زمینه رشته تحصیلی دارند.

یکی از نهاد های امریه گیر، وزارت صنعت معدن و تجارت است که تحت عنوان وزارت صنایع و معادن نیز شناخته می شود. این وزارت خانه بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده توسط ستاد کل نیروهای مسلح از رشته های تحصیلی مرتبط با داشت شرایط لازم اقدام به جذب سرباز به صورت امریه دارد. 

در این مطلب به نحوه دریافت امریه سربازی وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرایط پذیرش آن خواهیم پرداخت تا عزیزان با داشتن آگاهی لازم برای انجام خدمت سربازی اقدام کنند. همچنین در صورت داشتن هرگونه سوال با تماس با مشاورین با تجربه ما در مجموعه راستین مشاور می توانند پاسخ سوالات خود را دریافت کنند. 

امریه سربازی وزارت صنعت، معدن و تجارت

جذب امریه سربازی وزارت صنعت، معدن و تجارت

همانطور که گفته شد وزارت صنایع و معادن در حقیقت همان وزارت صنعت، معدن و تجارت است، در ابتدا با ادغام شدن وزارت صنایع و وزارت معادن و فلزات، این وزارتخانه تحت عنوان صنایع و معادن معرفی شد، سپس در سال ۱۳۹۰ با ادغام وزارت بازرگانی به این وزارتخانه، آن را صنعت معدن و تجارت نامیدند.

سهمیه امریه وزارت صنعت معدن و تجارت به صورت سالانه توسط ستاد کل نیروهای مسلح مشخص می شود.

پذیرش امریه سربازی در هر نهاد یا سازمانی متفاوت است و هر سازمان شرایط مخصوص به خود را دارد. همانطور که به دفعات در مقالات گذشته بیان شد هدف از جذب سربازان امریه در هر سازمان و وزارتخانه (وزارت راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و…) تأمین نیروی متخصص مخصوصا در نواحی محروم کشور است.

شرایط پذیرش سربازان امریه در وزارت صنایع و معادن

شرایط کلی پذیرش امریه سربازی در این وزارت خانه شامل موارد زیر است:

  • عدم غیبت سربازی
  • دارا بودن مدرک تحصیلی و معدل لازم برای امریه
  • دارا بودن یکی از شرایط اختصاصی عمومی امریه 

شرایط اختصاصی امریه سربازی

داشتن یکی از شرایط زیر برای درخواست پذیرش امریه سربازی الزامی است:

  • تاهل
  • فرزند ایثارگران، شهدا، جانبازان، مفقودالاثر، آزادگان و یا 
  • معافیت از رزم
  • تحت پوشش سازمان بهزیستی یا کمیته امداد
  • نفرات ممتاز دانشگاه ها
  • استعدادهای برتر
  • خدمت در منطقه محروم ضریب 5 و بالاتر
  • حافظان قرآن و قاریان برتر
  • بسیج فعال یا عادی

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا درصورتی که مشمولین سربازی دارای مهارت زبان باشند احتمال پذیرش امریه سربازی افزایش می یابد. همچنین داشتن مدرک و گواهی دوره های مهارتی مرتبط با رشته تحصیلی تاثیر مستقیم در پذیرش افراد در این وزارت خانه دارد. در صورتی که افراد مدرک فنی و حرفه ای داشته باشند با ثبت نام در سامانه سرباز ماهر می توانند از اولویت های در نظر گرفته شده توسط این گزینه نیز برای گرفتن امریه سربازی بهرهمند شوند.

مدارک لازم برای امریه وزارت صنعت معدن و تجارت

متقاضیان امریه سربازی وزارت صنعت، معدن و تجارت در صورت داشتن شرایط لازم برای پذیرش، باید مدارک زیر را تهیه نمایند:

  1. کپی کارت ملی و شناسنامه – در صورت تاهل کپی از تمامی صفحات شناسنامه الزامی است.
  2. داشتن گواهی دانشگاهی مبنی بر پایان دوره معافیت تحصیلی
  3. تکمیل دفترچه اعزام به خدمت سربازی

در بلاگ راستین مشاور بخوانید: زمان و شرایط پذیرش امریه قرارگاه خاتم الانبیاء


مراحل پذیرش امریه سربازی وزارت صنعت معدن و تجارت

متقاضیان در صورت داشتن مدرک تحصیلی مورد نیاز وزارتخانه و نیز شرایط عمومی پذیرش امریه سربازی، باید در مدت زمان ۴۵ الی ۷۰  روز قبل از اعزام به خدمت، با مراجعه به سایت رسمی وزارت خانه صنایع و معادن پرونده خود را تکمیل نمایند.

سپس با بررسی مدارک و صحت اطلاعات آن‌ها، مدارک در اختیار دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح قرار می‌گیرد، پس از گزینش و طی کردن مراحل اداری مربوطه، لیستی که دارای مجوز لازم برای اخذ امریه است، به وزارتخانه صنایع و معادن داده خواهد شد.

متقاضیان پس از دریافت امریه باید با اتمام دوره آموزشی خود، برای ادامه خدمت و با در اختیار داشتن برگ ماموریت از واحد آموزش دهنده به وزارت خانه مراجعه نمایند. تمامی سازمانها و نهادهای امریه گیر، گزارش کار سربازان امریه خود را هر سه ماه یکبار به وزارتخانه مربوطه اعلام و ارسال می‌کنند و در صورت بروز هرگونه مشکل آن را پیگیری خواهند نمود.

جمع بندی 

در این مقاله شرایط پذیرش امریه سربازی در وزارت صنعت معدن و تجارت بیان شد. نداشتن غیبت سربازی و داشتن مدرک دانشگاهی مرتبط با زمینه فعالیت این سازمان از جمله موارد اصلی برای پذیرش امریه در این وزارت خانه است.

متقاضیان درخواست امریه برای کسب اطلاعات لازم امریه سربازی وزارت صنعت معدن و تجارت و سایر وزارتخانه و سازمان ها می توانند از طریق شماره های موجود در سایت با مشاوران ما در مرکز راستین مشاور تماس بگیرند.

برای دریافت مشاوره نظام وظیفه و امریه با راستین مشاور تماس بگیرید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مطالب مشابه

3 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
تماس با مشاور