شرایط وام 150 میلیونی و 4 میلیارد تومانی سربازی

بسیاری از مشمولین خدمت سربازی دارای مشکلات اقتصادی بوده و به علت بیکاری یا درآمد های ناچیز در دوران سربازی خود به دنبال اخذ وام هستند. اما با توجه به اینکه اکثر مشمولین از شرایط گرفتن وام سربازی اطلاعات کافی ندارند، موفق به دریافت آن نمی‌شوند.

در سال های اخیر برای افرادی که در دوران خدمت سربازی یا قبل از آن مهارت فنی کسب کرده باشند یا فارغ التحصیل مراکز دانشگاهی باشند وام خود اشتغالی یا کارآفرینی داده می شود. برای دریافت وام بر اساس قوانین شرایط تعریف شده است. 

برای تسهیل کار و استخدام سربازان پس از اتمام دوران سربازی آنها و هدفمند کردن بیشتر دوران خدمت، طرح سرباز ماهر در نظر گرفته شده و وام 150میلیونی خوداشتغالی و وام 4 میلیارد تومانی کارآفرینی به آنها تعلق خواهد گرفت.

برای این منظور باید از شرایط وام سربازی آگاهی داشته باشید که در این مطلب به آن پرداخته ایم. درصورت داشتن هرگونه ابهام با تماس با مشاورین ما بهترین راهکار را دریافت کنید.

شرایط وام سربازی

مقدار وام سربازی و شرایط بازپرداخت آن به چه صورت است؟

برای سال 1402 مقدار وام سربازی به صورت وام خود اشتغالی و کارآفرینی در نظر گرفته شده است. برای دریافت این وام فرد باید خدمت سربازی را بعد از 97 انجام داده باشد و دارای کارت پایان خدمت باشد؛مبلغ این وام بین 150 میلیون تا 4 میلیارد متغیر است.

وام 150 میلیونی سربازی

افراد برای دریافت این وام در صورت داشتن شرایط که در ادامه این مقاله ذکر می شود باید به مراکز دفاتر پلیس 10+ مراجعه کنند و با پرداخت 50 هزار تومان درخواست خود را ثبت کنند.

وام 4 میلیارد تومانی کار آفرینی

برای دریافت این وام فرد باید پروپوزال یا پیشنهاد کاری ارائه دهد و با دفاع از این طرح در مراکز مرتبط با حوزه کاری می تواند این وام را دریافت کند.

این وام یکسال تنفس دارد و و بازپرداخت آن پنج تا 7 سال می باشد. سود این وام نیز بین 2 تا 4 درصد درنظر گرفته شده است.

برای دریافت این وام به کارمند دولت یا جواز کسب به عنوان ضامن نیاز است. 

طرح سرباز ماهر چیست؟

 طرح مهارت آموزی سربازان تحت عنوان سرباز ماهر در جهت هدفمند کردن خدمت سربازی بوده تا سربازان علاوه بر آموزش موارد دفاعی و امنیتی کشور، مهارت های کاری مختلفی را نیز به منظور ورود به بازار اشتغال و پس از اتمام خدمت، یاد بگیرند.

 بر این اساس در ستاد کل نیروهای مسلح، قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه تشکیل شده است تا با برنامه ریزی های منظم، اجرای این طرح به شکل موفق، امکان پذیر شود.

 در اجرای این طرح، دوره‌های مهارتی و مشاوره شغلی برای سربازان با توجه به منطقه محل سکونت آنها، در نظر گرفته شده و بدین صورت توانایی مشمولان قبل از ورود به سربازی بالا می رود.

 در طرح سرباز ماهر، تخصص و مهارت های فنی سربازان حین خدمت افزایش می یابد و پس از اتمام خدمت سربازی، افراد به راحتی می‌توانند جذب بازار کار شوند.
در اجرای این طرح، تمامی دستگاه‌های کشور همکاری خواهند داشت.

کسب مهارت در طرح سرباز ماهر برای دریافت وام

به همین جهت سامانه سرباز ماهر راه اندازی شده است تا با هدف مکانیزه کردن طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه شامل سه سطح قبل از خدمت، حین خدمت و پس از خدمت، قابلیت های جوانان توسعه یافته و پس از آن زمینه سازی برای اشتغال و کارآفرینی آنان فراهم شود

. در این سامانه پل ارتباطی میان متقاضیان و موسسات آموزشی خصوصی و دولتی و مراکز ارزیابی مهارتی برقرار شده و متناسب با نیاز بازار، مهارت های لازم به جوانان آموزش داده می شود.

 برای این منظور متقاضیان با مراجعه به سامانه و تکمیل فرم ثبت نام و ارائه مدارک و گواهینامه های معتبر می‌توانند اقدامات مورد نیاز برای ثبت نام را انجام دهند.
سپس ارزیابی های لازم توسط کارشناسان آن انجام شده و امتیازات و مشوق های بدو ورود به خدمت به آن ها داده خواهد شد.

 نکته قابل توجه آن است که سربازان پس از کسب گواهینامه مهارت آموزی و اتمام دوران خدمت سربازی، می توانند از تسهیلات دریافت وام 150 میلیونی سربازی بهره مند شوند.

صدور گواهینامه مهارت آموزی

 نکته مهم دیگر در اجرای طرح مهارت آموزی سربازان آن است که برای سربازان وظیفه ای که قبل از اعزام به خدمت، مهارت و تخصص فنی داشته اند یا در حین خدمت با انجام تخصصی ویژه در نیروهای مسلح، مهارت لازم را کسب کرده‌اند و فاقد گواهینامه مهارت آموزی هستند، گواهینامه صادر می شود.

 همچنین در سامانه سرباز ماهر، سربازان می توانند گواهی دوره های فنی و تخصصی خود را از طریق سرباز ماهر و یا مراکز دیگر به دست آورده اند، در سامانه ثبت کرده و پس از بررسی اطلاعات و صحت آن توسط کارشناسان، از مشوق های طرح سرباز ماهر برخوردار گردند.
به این ترتیب، داشتن گواهی مهارت آموزی، جزو شرایط وام سربازی محسوب میشود.

علاوه بر این، افراد شاغل، امکان خرید بیمه سربازی و اضافه کردن آن به سوابق بیمه را نیز خواهند داشت.

 شرایط وام پایان خدمت چیست؟

با توجه به صحبت‌های رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، امسال حدود ۲۰۰ هزار سرباز مهارت شغلی در پادگان ها آموزش دیده و پس از اتمام خدمت سربازی و با هماهنگی با بانک ها، تا سقف 150میلیون تومان به مشمولان، وام تعلق خواهد گرفت.

برای دریافت وام سربازی فرد باید یکی از شرایط زیر داشته باشد:

  • داشتن گواهینامه مهارتی قبل یا در حین خدمت
  • داشتن مدرک کارشناسی یا بالاتر 
  • فارغ التحصیلی از هنرستان دانشسرا یا آموزشگاه های علمی و کاربردی

متقاضایان دریافت وام باید کارت پایان خدمت خود را بعد از 97 دریافت کرده باشند.

 بر این اساس، مشمولان با توجه به سطح سواد، رشته تحصیلی و مهارت شغلی تقسیم بندی شده و برای مهارت آموزی در جهت خدمت قبل از سربازی یا در طول خدمت و یا پس از آن در یگان مربوطه مستقر خواهند شد.

 همچنین امسال مقرر شده است تا پس از گذراندن دوره ها و کارگاه های مهارت آموزی و قبولی سربازان در دوره‌های آموزشی، برای آنها مهارت نامه با اعتبار بین‌المللی صادر شود و با هماهنگی با بانک ها، بعد از اتمام خدمت، وام 150 میلیون تومانی در اختیار آنها قرار بگیرد.

 وضعیت مشمولین غایب برای دریافت وام چگونه است؟

 بر اساس گفته های سردار تقی مهری، مشمولین غایب نمی توانند در واحدهای صنفی، کارخانجات و شرکت های خصوصی و دولتی به کار گرفته شوند و این عمل جرم بوده و افراد متخلف جریمه خواهند شد.

اما همین افراد، میتوانند با استفاده از طرح سرباز ماهر، پس از پایان دوران خدمت، با توجه به مهارتشان مشغول به کار شوند.
در سال قبل این وام که به صورت خود اشتغالی یا تشکیل زندگی در نظر گرفته شده بود به مقدار 100 میلیون پرداخت شد و در سال جدید میزان این وام به مقدار 150 میلیون افزایش پیدا کرده است.

شرایط وام سربازی

 امتیازات سربازان دارای گواهینامه مهارت آموزی چیست؟

  • اولویت استخدام در شرکت ها و کارخانه های زیرمجموعه نیروهای مسلح
  • انتخاب سازمان و شهر محل خدمت قبل از سربازی
  • کسب مهارت های فنی و تخصصی و ورود به بازار کار

 و اما با توجه به شرایط وام سربازی، مراحل ثبت نام در سامانه سرباز ماهر چگونه خواهد بود؟

 مراحل ثبت نام سرباز ماهر

 برای ثبت نام در سامانه سرباز ماهر باید مراحل زیر را انجام دهید:

ثبت نام اولیه

 در این مرحله به منظور ثبت نام اولیه باید نام کاربری که شامل شماره تلفن همراه است و رمز ورود به سامانه را مشخص نمایید.

تکمیل ثبت نام

در این مرحله باید اطلاعات فردی، عکس‌پرسنلی، اطلاعات محل سکونت، سوابق تحصیلی، سوابق کاری و مدارک مهارت های فرا گرفته شده را ثبت و ارسال نمایید.

دوره های آموزشی سپری شده

 در این مرحله متقاضیان می بایست دوره های گذرانده شده با هر مهارت را ثبت نمایند.

 شرایط ثبت نام سرباز ماهر

  • تمامی اتباع ایرانی بالای ۱۵ سال تمام و دارای شناسنامه معتبر عکس دار
  • دارا بودن کارت ملی

نتیجه گیری

به منظور هدفمند کردن دوران خدمت سربازی و آموزش و تخصص و مهارت های فنی در کنار آموزش های دفاعی و امنیتی، طرح سرباز ماهر توسط ستاد کل نیروهای مسلح ارائه شده است.

در این طرح با برگزاری دوره های آموزشی، سربازان تخصص و مهارت های لازم برای ورود به بازار کار و پس از اتمام خدمت را به دست خواهند آورد و سپس می توانند از وام 150 میلیونی سربازی بهره مند شوند.

 در صورت داشتن هرگونه سوال در خصوص شرایط وام سربازی و جزئیات طرح سرباز ماهر، میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و اطلاعات مورد نیازتان را دریافت کنید.

شماره تماس - افسر مشاور

مطالب مشابه

3 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
تماس با مشاور