صفر تا صد قانون تجدید دوره آموزشی

دوره آموزشی خدمت سربازی یکی از دوره های مهم در طول دوران خدمت است. در مرحله آموزشی فعالیت های مهم نظامی و دشوار به سربازان یاد داده می شود. اما در عین حال به دلیل برخی مرخصی های مختلف، عموماً طول مدت این دوران کمتر از حالت عادی خواهد گذشت.

با این وجود بنا بر دلایل گوناگون، برخی سربازان دچار تخلف شده و طبعاً مجازات هایی نیز برای آنها در نظر گرفته می‌شود. یکی از مواردی که اکثر مشمولان پس از ورود به دوره آموزشی با آن آشنا شده و گاها با ترس و دلهره مواجه می‌شوند، قانون تجدید دوره آموزشی است.

 آگاهی از قوانین می‌تواند در حفظ روحیه و عملکرد سربازان تأثیر بسزایی داشته باشد و از نگرانی های بیهوده آنان بکاهد. به همین جهت در این مطلب به این سوال که تجدید دوره آموزشی چیست و برای چه کسانی اعمال می‌شود؟ پاسخ خواهیم داد.

قانون تجدید دوره آموزشی


پیشنهاد افسر: دوره طلایی سربازی همراه با شرایط و توضیحات


 تجدید دوره آموزشی برای کدام تخلفات اعمال می شود؟

 شاید برخی سربازان به علت عدم آگاهی لازم از قوانین تجدید دوره، با شنیدن آن با استرس و نگرانی روبه‌رو شده و ترس از گذراندن مجدد دوره آموزشی، این شرایط را برای آنها سخت‌تر می‌کند.

اما باید بدانید که تجدید دوره آموزشی سربازی صرفاً برای برخی تخلفات بوده و قوانین خاص خود را دارد.

 در حالت کلی، افرادی که از دوره آموزشی سربازی فرار کنند و یا غیبت طولانی مدت داشته باشند، باید مجدداً این دوران را سپری نمایند و دوره قبلی برای خدمت آنها حساب نخواهد شد. به این ترتیب، تجدید دوره معمولا به عنوان یکی از مجازات های غیبت سربازی درنظر گرفته میشود. پس برای آنکه با این جریمه مواجه نشوید، بهتر است از قوانین و مقررات پیروی کرده و زمان خود را بیهوده از دست ندهید. همچنین در بازه های زمانی مختلف غیبت سربازی یا غیبت پشت دفترچه توسط رهبری بخشیده می شود که افراد می توانند در صورت مراجعه در این بازه زمانی از این مزایا بهرمند شوند.

 حتی گاهی در برخی از تخلفات، علاوه بر تجدید دوره سربازی، زندانی شدن و محاکمه توسط دادگاه را نیز به همراه دارد. بنابراین برای آنکه خود را از این گونه دردسرها دور کنید، با رعایت نظم و قوانین می توانید دوره آموزشی نسبتاً ساده‌ای را در زمان معمول خود طی کنید. اما قانون تجدید دوره آموزشی چه می گوید و شامل حال چه کسانی می شود؟


بیشتر بخوانید: قوانین پست دادن در سربازی


 شرایط قانون تجدید دوره آموزشی چیست؟

در قانون سازمان وظیفه عمومی ناجا، مقرراتی در رابطه با تجدید دوره آموزشی سربازی برای افراد متخلف در نظر گرفته شده است که شامل موارد زیر می باشد:

  • افرادی که از دوره آموزشی خود فرار کرده یا غیبت طولانی مدت داشته باشند، چنانچه بیش از دو سال از فرار یا غیبت آنها بگذرد، باید مجدداً مراحل اعزام و آموزشی را سپری کنند.

علاوه بر آن، افراد متخلف باید در دادگاه قضایی نظامی نیز پاسخگو باشند.

  • اما اگر مدت زمان غیبت و فرار کمتر از دو سال باشد، سرباز متخلف به یگان قبلی خود فرستاده شده و تجدید دوره سربازی برای او اعمال نمی شود. ولی باید در دادگاه نظامی پاسخگو بوده و جریمه های دیگری برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

نکته مهم در رابطه با قانون تجدید دوره آموزشی آن است که با تخلفات فوق، فرد در صورت معرفی یا دستگیری علاوه بر رسیدگی به تخلف و اعمال جریمه، مدت آموزشی قبلی او حذف شده و جزو خدمت حساب نخواهد شد و باید مجدداً دوران آموزشی را سپری کند.

قانون تجدید دوره آموزشی

جمع بندی

 از مواردی که مشمولان پس از ورود به دوره آموزشی خدمت به گوششان می‌خورد، تجدید دوره سربازی است که گاهاً و به علت عدم اطلاعات کافی باعث استرس و نگرانی آنها می‌شود.
در حالت کلی سربازان با رعایت قوانین که در بدو ورود به دوره آموزشی به آنها ابلاغ می شود، بدون دردسر می توانند این دوران را سپری کنند.

 اما در صورت هرگونه تخلف، مجازاتهایی را متحمل خواهند شد. یکی از این مجازات ها، تجدید دوره آموزشی است.
در این قانون افرادی که بیش از دو سال از فرار یا غیبت آنها در دوره آموزشی گذشته باشد، در صورت دستگیری یا معرفی، علاوه بر احضار در دادگاه قضایی نظامی و بررسی تخلف انجام شده، باید دوره آموزشی را مجدداً طی نمایند.

برای آگاهی بیشتر از جزئیات قانون تجدید دوره آموزشی می‌توانید با مشاوران متخصص ما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

شماره تماس - افسر مشاور

مطالب مشابه

78 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام خسته. نباشید سال خوبی داشته باشید
    سال 92 اموزشی رفتم و به اتمام رسوندم و چند ماه هم یگان رفتم ولی متاسفانه به خاطر مشکل اعصاب روانم برای درمان امدم مرخصی نرفتم و برگشتم دوباره کمیسیون گرفتم یگان قرار شد انتقالی بدن شهر خودم تعیین تکلیف کنم ولی انتقال ندادن بعد اون خواهرم فوت شد و بعد از اون پدرم زمین گیر و بیمار شدن و تازه فوت شدن و مشکلات دیگه و متاهل هستم خواستم بگم 10 سال گذشته میتونم بدون اینکه آموزشی برم دوباره تکلیف خودمو مشخص کنم و از کرمانشاه انتقالی بگیرم چون متاهلم شهر خودم؟ مچکرم ازتون

    پاسخ
    • مشاور نظام وظیفه
      18 فروردین 1403 6:46 ب.ظ

      سلام سلامت باشید ممنون همچنین شما
      معمولا بعد از 5 سال دوره اموزشی را مجدد باید سپری کنید.

      پاسخ
      • سلام من سال ۹۰رفتم خدمت بعد از اموزشی امریه دادن برا پادگان چابهار به علت مشکلات خانوادگی فرار کردم سال۹۲باز رفتم پادگان چابهار۱۶ماه خدمت کرده بودم که گفتن فراربالای دوسال داشتیباید تجدید دوره بشی ورفتم پادگان شیراز آموزشی الان هنوز موفق نشدم کارتم رو بگیرم نمیدونم باید چکار کنم

        پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر.. من در دوران آموزش سربازی بخاطر مسائل پزشکی تجدید دوره شدم و ماه بعد رفتم آموزش و الان در یگان مشغول به خدمت هستم میخواستم بدونم آیا اون یک ماهی که تجدید دوره شدم جز خدمت محسوب میشه یا خیر؟
    ممنونم

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید من در دوره اموزشی عمل جراحی کردم تقریبا ۲۰ روزم مونده بود تمام کنم ولی بخاطر عمل جراحی نتونستم ادامه بدم‌تجدید دوره شدم میخواستم ببینم وقتی که از اول میریم دوره اموزشی از خدمت سربازی حساب میشه اون ۱ ماه نیم یا خیر ؟

    پاسخ
  • اسماعیل منوچهری
    7 اسفند 1402 4:42 ب.ظ

    سلام من ۲۹ بهمن به مدت سه روز مرخصی استعلاجی گرفتم از ۳۰ بیمارستان بستری شدم تا اسفند و تا شنبه استراحت دارم ایا تجدید دوره میشم یا ن

    پاسخ
  • سلام من 10 روز میشه از دوران اموزشی مرخصی اومدمو نرفتم و به من گفتن تجدید دوره شدید باید الان که برگردم زاید کیکار کنم؟

    پاسخ
  • سلام من داخل دوران آموزشی در ماه دوم پام رو عمل کردم و ۲۸روز یعنی ماه دوم رو نبودم و مرخصی استعلاجی بودم بعد از پایان مرخصی رفتم به یگان الان منو تجدید دوره کردن و میگن باید دو ماه آموزش ببینی با اینکه تمام مدارک پزشکی رو بهشون دادم

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر من یک هفت ۱۴۰۰ اعزام شدم
    برج ۱۱ ۱۴۰۰ ایست تهمتی زدم و پنج ۱۴۰۲ انصراف دادم ار دانشگاه دوباره دفترچه پست کردم و مجددا منو دارن میفرستن آموزشی الان چطوره باید چیکار کنم

    پاسخ
  • سلام من ۲ ماه اموزشی رو سپری کردم بعد امریه نیومد گفتن تجدید دوره شدی ۳ نخ سیگار ازم گرفتن با ی فندک جزء شرایط هستم؟

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید من دوسال پیش ۱۵روزاموزشی بودم اومدم مرخصی دیگه برنگشتم آموزشی .الان شنیدم سرباز های ک از آموزشی اومدن یا فرار کردن دوسال پیش از اول باید برن پلیس +۱۰دفترچه پست کنن این حرف درسته بعد جای ک آموزشی بودیم همون مرکز آموزشی میوفتیم یا جامون عوض میشه یه مرکز آموزشی دیگه میوفتیم ممنون میشم راهنمایی مون کنید.؟؟

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید من دوسال پیش ۱۵روزاموزشی بودم اومدم مرخصی دیگه برنگشتم آموزشی .الان شنیدم سرباز های ک از آموزشی اومدن یا فرار کردن دوسال پیش از اول باید برن پلیس +10دفترچه پست کنن این حرف درسته بعد جای ک آموزشی بودیم همون مرکز آموزشی میوفتیم یا جامون عوض میشه یه مرکز آموزشی دیگه میوفتیم ممنون میشم راهنمایی مون کنید.؟

    پاسخ
  • سلام شنیدم سرباز های ک از آموزشی دوسال پیش فرار کردن از دوباره باید برن دفترچه پست کن آموزشی شون اونجای ک بوده جاشون عوض میشه درسته این حرف ؟من داداشم دوسالو ۲ماهه به خاطر مشکلات از آموزشی فرار کرد ۱۰روز بود اومد دیگه نرفت الان میخواد بره لطفا راهنمایی کنید اونجا میوفته یا جای دیگه از اول باید دفترچه پست کنه؟

    پاسخ
    • مشاور نظام وظیفه
      11 دی 1401 4:09 ب.ظ

      سلام در صورتی که اموزشی به اتمام نرسیده باشد تجدید دوره می شوند.

      پاسخ
      • سلام. خسته نباشید. من. ۱۵. روز. آموزشی. بودم. و. مرخصی. گرفتم. و. دیگه. هم. برنگشتم. میشه لطفاً توضیح بدین. باید. چیکار کنم

        پاسخ
    • سلام بله الان اگه دوماه از آموزش فراری باشن باید از دوباره دفترچه پست کنن

      پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر
    من ۱ تیر ۱۴۰۱ رفتم اموزشی ناجا
    دو ماه کامل اموزشی بودم
    بعدش هم یک ماه مرزبانی

    تخصص قبول شدم، ولی بعد از دو ماه انصراف دادم و مجدد برگ اعزام فرستادم.
    تاریخ اعزامم شده یک دی ماه. و گفتن مجدد باید برم اموزشی.

    درسته واقعا؟ یعنی قانونه؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
تماس با مشاور