دریافت کد ایثارگری برای کنکور

 هر ساله در زمان شروع ثبت نام کنکور سراسری، سوالات متعددی برای متقاضیان به وجود می آید. داوطلبان می بایست قبل از ثبت نام، اطلاعات لازم را به دست آورده و سپس برای آن اقدام نمایند.

 یکی از سوالاتی که در هنگام کنکور سراسری برای داوطلبین پیش می آید، نحوه دریافت کد ایثارگری و میزان تأثیر آن در رتبه کنکور است. وضعیت نظام وظیفه پشت کنکوری های سال 1402، شرایط خاص خود را دارد. 

اما متقاضیان جدید در صورت داشتن شرایط ایثارگری می توانند با دریافت کد مذکور از آن استفاده نمایند. در این مطلب همراه ما باشید تا با نحوه دریافت کد ایثارگری برای کنکور آشنا شویم.

 در ادامه می خوانید:

دریافت کد ایثارگری برای کنکور

 سهمیه ایثارگری در کنکور

داوطلبانی که امکان استفاده از سهمیه های کنکور مانند: سهمیه ایثارگری ۲۵ درصدی، ایثارگری ۵ درصدی، رزمندگان، خانواده شهدا و سهمیه مناطق دارند، جهت اعمال سهمیه مذکور در کنکور می بایست در ابتدا کد رهگیری خود را از نهاد یا ارگان مربوطه دریافت نمایند.

 متقاضیان باید به شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری توجه کرده و با دریافت کد پیگیری ۱۲ رقمی نیروهای مسلح، بند مربوط در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی را تکمیل کنند.

 باید اشاره نمود همسر و فرزندان رزمندگان که دارای سهمیه ایثارگری و رزمندگان ۵ درصدی هستند، قبل از تکمیل فرم ثبت نام باید کد رهگیری سهمیه مربوطه را از ارگان مورد نظر شامل سپاه، ارتش و یا نیروی انتظامی دریافت نمایند.

سپس سازمان سنجش استعلام و تایید وضعیت داوطلب را توسط کد مذکور از ارگان مربوطه گرفته و برای داوطلب لحاظ خواهد نمود.

 دریافت کد ایثارگری سپاه

 داوطلبینی که دارای سهمیه ۵ درصدی ایثارگری هستند، مانند: رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه در جبهه و یا همسر و فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد، جهت دریافت کد ایثارگری خود باید به سایت سپاه isaar.ir مراجعه نمایند.

 سپس کد ملی و وابستگی خود با رزمنده را وارد کرده و در صورت تایید سازمان و دریافت کد ایثارگری برای کنکور، آن را دربند مربوطه در هنگام ثبت نام وارد نمایند.

 باید متذکر شد که پس از تایید شماره ملی و وابستگی داوطلب با فرد ایثارگر، جهت دریافت کد مذکور می بایست به صورت حضوری به نهاد مربوطه مراجعه شود.پ

آیا امکان معافیت از خدمت سربازی از طریق کنکور مجدد امکان پذیر است ؟ برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله معافیت تحصیلی برای کنکور مجدد را بخوانید.

 دریافت کد ایثارگری ارتش

 متقاضیانی که کد ایثارگری خود را باید از ارتش دریافت کنند، با مراجعه به سایت www.aja.ir و انتخاب گزینه شهدا و ایثارگران از منوی سمت راست می توانند کد رهگیری خود را بر اساس نوع کارکنان وظیفه یا پایور به دست آورند.

 ایثارگرانی که جزو کارکنان وظیفه هستند، باید به مدت حداقل ۱۲ ماه در مناطق عملیاتی حضور داشته باشند. همچنین ایثارگرانی که جزو کارکنان پایور می باشند، باید به مدت حداقل ۸ ماه در مناطق عملیاتی حضور داشته باشند.

 بدین ترتیب با انتخاب گزینه مناسب و طی کردن مراحل مذکور، کد ۱۲ رقمی نیروهای مسلح را دریافت خواهید کرد.

دریافت کد ایثارگری برای کنکور با توجه به درصد سهمیه، نقش موثری در رتبه کنکور متقاضی داشته و لازم است تا با آگاهی از نحوه دریافت آن، نسبت به درج کد مذکور در هنگام ثبت نام اینترنتی کنکور اقدام نمایید.

نکته قابل توجه آن است که کد پیگیری ۱۲ رقمی برای هر آزمون در هر سال متفاوت می باشد و داوطلبانی که در دوره‌ های روزانه از سهمیه خود استفاده کرده‌اند، دیگر امکان استفاده از آن در کنکور سراسری را نخواهند داشت. کسری خدمت فرزندان ایثارگران نیز در صورت داشتن شرایط لازم برای مشمولین خدمت سربازی قابل استفاده خواهد بود.

 جمع بندی

 ثبت نام در کنکور سراسری، نگرانی ‌ها و دغدغه‌ های زیادی برای داوطلبین به همراه دارد و در این میان، فرزندان ایثارگران، رزمندگان و … و یا بستگان آنها می توانند از سهمیه ایثارگری در هنگام ثبت نام اینترنتی کنکور استفاده نمایند.

 اما به منظور دریافت کد ایثارگری برای کنکور می ‌بایست به سایت ارگان مربوطه مانند سپاه ،ارتش و یا نیروی انتظامی مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز و نوع وابستگی خود با فرد ایثارگر، کد پیگیری ۱۲ رقمی نیروهای مسلح را دریافت نمایید. 

دریافت کد ایثارگری ارتش با مراجعه به سایت آن و انتخاب نوع کارکنان وظیفه یا پایور و دیگر اطلاعات مورد نیاز امکان پذیر خواهد بود. همچنین دریافت کد ایثارگری برای سپاه نیز با مراجعه به سایت سپاه و وارد کردن اطلاعات لازم میسر بوده و متقاضی در صورت تایید، می تواند با مراجعه به ارگان مربوطه، کد ایثارگری را دریافت نماید.

 مشاورین متخصص افسر مشاور آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه سهمیه ایثارگری و نحوه دریافت کد ایثارگری برای کنکور و کلیه موارد خدمت سربازی هستند.

برای دریافت مشاوره نظام وظیفه و امریه با راستین مشاور تماس بگیرید.

مطالب مشابه

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
تماس با مشاور