قانون مرخصی سربازان متاهل – جزئیات کامل میزان مرخصی

مرخصی سربازان متاهل چقدر است ؟

یکی از نگرانی های مشمولین متاهل برای خدمت سربازی، دور بودن از خانواده و حفظ مسئولیت های زندگی است.

از طرف دیگر وظایف خدمت سربازی نیز بر این نگرانی می افزاید. به همین جهت میزان مرخصی برای سربازان متاهل اهمیت ویژه‌ای دارد.

بر اساس سخن مقام معظم رهبری، سربازان متاهل باید خدمت سربازی آسان تری نسبت به دیگر سربازان داشته باشند.
حال با توجه به صحبت‌های فوق، این سوال مطرح می شود که قانون مرخصی سربازان متاهل چگونه است؟ که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.


مطالعه بیشتر: کسری خدمت مشمولان غایب متاهل در سال 99


قانون مرخصی سربازان متاهل

قانون مرخصی سربازان متاهل

مشمولین متاهل خدمت سربازی به دلیل توجه ویژه به شرایط آن ها، مرخصی بیشتری نسبت به دیگر سربازان دارند. بنابراین، مرخصی سربازان متاهل در سال حدود ۱۰ روز بیشتر از دیگر سربازان است.
همچنین به این میزان مرخصی در مناطق بد آب و هوای درجه ۲، شش روز، مناطق بد آب و هوای درجه ۳ هشت روز و مناطق بد آب و هوای درجه  ۴ ده روز اضافه می شود.

نکته قابل توجه آن است که تعطیلی روزهای پنجشنبه در برخی یگان ها، جزو مرخصی سربازان حساب نخواهد شد و مانند سایر ایام تعطیل است.

طبق آیین نامه مرخصی نظام وظیفه ۹۹، سالانه به مرخصی استحقاقی کارکنان وظیفه متاهل، 10 روز اضافه می شود.

هم چنین کارکنان وظیفه که فاصله یگان محل خدمت آنها تا محل سکونت، بیش از ۱۰۰ کیلومتر است، به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، 2 روز به میزان مرخصی سالیانه آنها اضافه می‌شود.

مرخصی کارکنان وظیفه در مناطق جنگی، امنیتی و عملیاتی به ازای هر ۴۵ روز ۱۰ روز است.
مرخصی در مناطق مهم یگان های پدافندی و انتظامی، به ازای هر ۳۰ روز ۷ روز است. و در مناطق عادی، مرخصی به ازای هر سال، ۱۲ روز در نظر گرفته شده است. 

جدیدترین تغییرات در قانون مرخصی سربازان متاهل

بنا بر سخنان جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، مدت این مرخصی چنانچه محل خدمت تا محل زندگی  100 کیلومتر فاصله داشته باشد، یک روز اضافه خواهد شد.
برای فاصله بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر نیز یک روز و بیش از ۶۰۰ کیلومتر، دو روز مرخصی و حداکثر سه بار در سال اضافه می شود.

با توجه به این مسئله که محل خدمت سربازان متاهل، حتی الامکان نزدیک محل سکونت آنها در نظر گرفته می شود و به ازای هر فرزند، 3 ماه کسری خدمت خواهند داشت، قانون مرخصی سربازان متاهل نیز با دیگر سربازان متفاوت است و تابع قوانین و شرایط خدمت متاهلین خواهد بود.

 بر این اساس مرخصی سربازان متاهل ۳۰ روز در سال بوده و در مناطق بد آب و هوا ۴۵ روز می باشد. و همانطور که در قبل نیز اشاره کردیم، میزان مرخصی سربازان متاهل، 10 روز بیشتر از دیگر مشمولان است.

به منظور دریافت اطلاعات و مشاوره بیشتر می‌توانید با متخصصین ما تماس حاصل نمایید.

شماره تماس - افسر مشاور

  • حقوق سربازان متاهل چقدر است؟
  • آیا امکان خرید خدمت مشمولین متاهل وجود دارد؟
  • شرایط جذب دستیار پژوهش سربازی چگونه است؟

مطالب مشابه

9 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • احسان حسنخانی
    24 مرداد 1401 12:31 ق.ظ

    سلام خسته نباشید ببخشید اگر بخواهید رسته سربازی را عوض کنیم چون متاهل هستم زندانم تو شهر ما نیست ۷۵کیلومتر از شهر ما تا شهری که زندان هست فاصله داره ایا میشه رسته عوض کنیم بریم داخل نیرو انتظامی

    پاسخ
  • سلام من همسرمتاهل هستن اموزشی نیروزمینی ارتش ۰۱تهران افتادن ولی مازندران نیروزمینی ارتش نداره چیکارباید انجام بده بیاد ب شهرخوودش

    پاسخ
  • سلام.همسر من سربازه ولی فقط در ماه ۲ روز مرخصی داره.با اینکه نزدیکه ولی اجازه خروج نداره.خدمتشم تو ایست بازرسیه.راهی هست که انتقالی بگیره؟مدرکشم لیسانسه

    پاسخ
    • راستین مشاور
      26 مرداد 1400 3:05 ب.ظ

      سلام وقت بخیر:‌افراد متاهل طبق قانون دو روز مرخصی دارند اما روز برگ کردن از اختیارات فرمانده پادگان است ضمنا اگرمعافیت اعصاب روان یا اینکه بافرمانده هماهنگ باشه می تواند کاری کند

      پاسخ
    • سلام من همسر متاهل هستم پادگانی که همسرم در اون فعلا اموزشی رفتن قدری نزدیک هست راسته میگن پنج شنبه باجمعه متاهل ها تعطیل هستن

      پاسخ
  • سلام سرباز امریه متاهل چه قدر مرخصی دارن در سال؟

    پاسخ
  • سربازان مرزبانی که متاهل هستند چه قدر مرخصی استحقاق دارند؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
تماس با مشاور