جزئیات کامل طرح سرباز فناور

گذراندن خدمت سربازی همواره جز چالش های زندگی مردان محسوب می شود اما خوشبختانه طی سال های اخیر تدابیری جهت هدفمند سازی، آموزش و تسهیل دوران سربازی از سوی مراجع مربوط اندیشیده شده است ازجمله طرح سرباز فناور، سرباز معلم، سرباز ماهر، سرباز پژوهشیار و یا سپری کردن خدمت سربازی در سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی تحت عنوان امریه اشاره کرد.

هدف از اجرایی کردن اینگونه تصمیمات و طرح ها تامین نیروی انسانی مورد نیاز و آماده کردن سربازان برای بازار کار و زندگی بعد از سربازی است. در ادامه به معرفی کامل طرح سرباز فنار پرداخته شده است.

طرح سرباز فناور

طرح سرباز فناور چیست؟

تسهیلات سرباز فناور از سال ۹۵ آغاز گشته و تا به امروز افراد بسیاری موفق به استفاده از آن شده اند. این طرح جزو بسته های خدمتی بوده که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای فارغ التحصیلان، نخبگان و فعالان فناور در نظر گرفته است.

بسته خدمتی تسهیلات نظام وظیفه به سه شاخه تقسیم می شود که شامل موارد زیر است:

 در هر ماه حدود ۴۰۰ درخواست طرح سرباز فناور از طرف مشمولانی که دارای شرایط لازم برای تسهیلات فوق هستند به مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری فرستاده می‌شود.

 به همین جهت، جدولی تحت عنوان جدول امتیاز سرباز فناور در نظر گرفته شده تا شاخص های مورد تایید مشمولان در آن قرار گرفته و افراد با امتیاز بالاتر انتخاب شوند.

چه مشمولانی امکان استفاده از تسهیلات طرح سرباز فناور را دارند؟

 به طور کلی افراد خبره و کارشناسان متخصص فناوری در شرکت‌های دانش‌بنیان با کسب امتیاز لازم پژوهش و فناوری می‌توانند برای درخواست این تسهیلات اقدامات لازم را انجام دهند.

فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی به بالا می توانند از مزیت های سرباز فناور بهرمند شوند.

 مشمولان معرفی شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان باید جزو کارشناسان برتر شرکت مربوطه باشند و به صورت تمام وقت در شرکت فعالیت کرده و حداقل ۶ ماه سابقه بیمه داشته باشند.

 شرایط طرح سرباز فناور

 متقاضیان طرح سرباز فناور همان طور که اشاره شد می بایست فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی و بالاتر باشند. نکته مهم آن است که مشمولان باید درخواست خود را حداقل سه ماه قبل از تاریخ اعزام ارسال نمایند.

 در وهله اول بهتر است قبل از اقدام برای اعزام به نظام وظیفه، درخواست خود را ارسال نموده و پس از طی کردن فرایند احراز شرایط و کسب امتیاز لازم و تایید فرد و شرکت مربوطه، اقدامات لازم برای اخذ برگه اعزام را انجام دهید.
سپس از طرف معاونت علمی و فناوری رئیس ‌جمهور به ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان نیروی امریه شرکت های دانش بنیان معرفی خواهید شد.

 نکته دیگر آن است که متقاضیان دارای شرایط طرح سرباز فناور می بایست حداقل ۴۵ روز قبل از تاریخ مندرج در برگ اعزام، نسبت به تحویل برگه اعزام به خدمت خود اقدام کنند.

همچنین برگه اعزام به خدمت مشمولان نباید مهر غیبت داشته باشد. و اما جدول امتیاز سرباز فناور چگونه است؟


از راستین مشاور پاسخ سوال  غیبت سربازی چگونه محاسبه می شود؟ را بگیرید.


 نحوه امتیاز بندی طرح سرباز فناور

برای استفاده از سربازان دارای مهارت و تخصص و علم و دانشی که مورد نیاز برخی از سازمان ها و شرکت ها می باشد، همواره پارامترهایی از سوی سازمان نظام وظیفه در نظر گرفته می شود مشمولان باید حداقل 80 امتیاز بر اساس جدول امتیاز بندی کسب کنند. این پارامترها عمدتا شامل سوابق بیمه ای و اظهارنامه های مالیاتی است که آن فرد در گذشته نسبت به آن اقدامات لازم را انجام داده و از آن ها برخوردار شده است. از دیگر شاخص های موثر بر روی امتیاز بندی طرح سرباز فناور شامل موارد زیر است:

  • سابقه بیمه متقاضی
  • مدرک تحصیلی
  • جوایز و میزان فروش شرکت
  • سابقه فعالیت های علمی و پژوهشی در دانشگاه ها یا شرکت های دانش بنیان
  • اظهارنامه مالیاتی شرکت دانش بنیان

باید توجه داشت که اظهارنامه مالیاتی شرکت دانش بنیانی که مشمول متقاضی طرح مذکور در آن مشغول به کار است، بسیاری از فعالیت‌ های سالانه یک شرکت را نشان می‌دهد.

 شرکت ها و افرادی که می‌خواهند اظهارنامه مالیاتی سال قبل شرکت خود را برای محاسبه امتیازشان ارائه کنند، می بایست در تاریخ اعلام شده نسبت به ارسال اظهارنامه اقدام نمایند، در غیر اینصورت ترتیب اثر داده نخواهد شد.

 همچنین متقاضیانی که هنوز در حین ارسال درخواست خود فارغ التحصیل نشده اند، وارد فرآیند امتیاز بندی شده و در صورت تایید اولیه می‌بایست برگ سبز خود را در زمان تعیین شده ارسال کنند، لازم به ذکر است حداقل امتیاز لازم 60 می باشد

به منظور اطلاع بیشتر در این زمینه به سامانه reg.daneshbonyan.ir مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: کسر خدمت سرباز ماهر

طرح سرباز فناور جمع بندی

یکی از راه‌های مناسب برای گذراندن خدمت سربازی به صورت موثر و کارآمد، استفاده از طرح سرباز فناور است. از آنجایی که تمام مشمولان به دنبال روش‌هایی برای راحت تر کردن خدمت سربازی هستند و گذراندن دو سال از عمر خود را در خدمت بیهوده می‌پندارند، طرح سرباز فناور طرحی مفید در این رابطه می باشد.

بر اساس این طرح، فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی و بالاتر و فعالان فناوری می‌توانند با کسب امتیاز لازم، دوران خدمت خود را در شرکت‌ های دانش‌ بنیان و در جهت انجام پژوهش و تحقیق به صورت امریه سپری کنند.

 همچنین متقاضیان برخورداری از تسهیلات نظام وظیفه باید امتیاز لازم را بر اساس جدول امتیاز طرح سرباز فناور به دست آورند. از شاخص های موثر در امتیاز می توان به مدرک تحصیلی، سابقه بیمه، فعالیت‌های علمی و پژوهشی، جوایز و فروش شرکت و اظهارنامه مالیاتی شرکت مربوطه اشاره نمود.

مشمولانی که متقاضی طرح سرباز فناور بوده و در شرکت دانش‌ بنیان مشغول به کار هستند باید اظهارنامه مالیاتی سال قبل شرکت را جهت تعیین فعالیت های سالانه آن ارائه نمایند.

 برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با طرح سرباز فناور، امریه و خدمت سربازی با مشاوران و کارشناسان ما در نوا مشاور تماس بگیرید.

شماره تماس - افسر مشاور

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
تماس با مشاور