شرایط گرفتن امریه در شرکت دانش بنیان 1402- مراحل و مدارک لازم

با وجود رونق گرفتن کسب و کار های جدید و شرکت های دانش بنیان در چند سال اخیر، بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر آن شدند تا خدمات ویژه ای را برای خدمت نظام وظیفه ی کارمندان این شرکت ها ارائه نمایند.

بر این اساس افراد متقاضی می توانند ضمن دارا بودن شرایط پذیرش امریه، هم برای استخدام و هم برای دریافت امریه سربازی در شرکت های دانش بنیان اقدام نمایند.

در این مقاله به بررسی شرایط امریه شرکت های دانش بنیان خواهیم پرداخت. عزیزان در صورت داشتن هرگونه سوال می توانند با تماس با مشاورین ما راهکارهای مناسب برای پذیرش امریه شرکت دانش بنیان را کسب کنند.

شرایط گرفتن امریه در شرکت دانش بنیان

شرایط شرکت دانش بنیان برای جذب سربازان امریه

از جمله شرایط امریه در شرکت های دانش بنیان برای پذیرش نیروهای متقاضی عبارتند از:

  1. شرکت دانش بنیان بایستی اظهارنامه ی مالیاتی داشته باشد.
  2. هر یک از شرکت­های دانش بنیان می تواند حداقل یک نفر و به ازای هر شش میلیارد ریال فروش سالیانه ( براساس آخرین اظهارنامۀ مالیاتی) یک نفر را به صورت امریه جذب کنند.
  3. همچنین به ازای هر ده نفر کارکنان شاغل تمام وقت در شرکت (بر اساس آخرین فهرست بیمه شرکت)، یک نفر دیگر را با شرایط شیوه نامه معرفی کند.
  4. بر اساس موارد ذکر شده سهمیه هر شرکت سالانه 3 نفر است و این ظرفیت فقط برای همان سال قابل استفاده می باشد.
  5. فروش شرکت بر اساس اظهارنامه مالیاتی بیشتر از 1 میلیارد ریال باشد. 
  6. کارکنان شاغل تمام وقت در شرکت (بر اساس آخرین فهرست بیمه مورد تایید سازمان تامین اجتماعی) حداقل 20 نفر باشد.
  7. فروش شرکت بر مبنای آخرین گزارش صورت معاملات فصلی حداقل 500 میلیون ریال باشد. 

برای اطلاع از اینکه پروژه کسری خدمت چیست و شرایط و نحوه اخذ آن چگونه است کلیک کنید.

شرایط متقاضی گرفتن امریه در شرکت دانش بنیان

از جمله شرایط امریه شرکت دانش بنیان برای متقاضیان عبارتند از:

  •  داشتن بیمه تمام وقت به مدت 6 ماه در شرکت بکارگیرنده
  • مرتبط بودن موضوع فعالیت فرد با زمینه کاری شرکت مربوطه
  • متقاضی بایستی مدرک کارشناسی و یا بالاتر را داشته باشد.
  • متقاضی بایستی حداقل 80 امتیاز را با توجه به امتیاز بندی شيوه‌ نامه بهره مندی دانش آموختگان فناور برتر از تسهیلات خدمت نظام وظیفه ی تخصصی دریافت کرده باشد.

متقاضی دریافت امریه در شرکت دانش بنیان نباید دارای غیبت از سربازی بوده باشد و یا به عبارت دیگر نباید در برگه ی اعزام به خدمت او مهر غیبت درج شده باشد.


پیشنهاد افسر مشاور: امریه سربازی سازمان ملی استاندارد


نحوه امتیاز بندی سوابق برای امریه شرکت دانش بنیان

امتیاز فناورانه بر اساس رزومه کاری فرد و شرکتی که در آن مشغول بکار است محاسبه می شود. نحوه محاسبه به شرح ذیل است:

  • برای هر ماه فعالیت تمام وقت 7 امتیاز داشتن بیمه الزامی است.
  • عضویت در هیئت مدیریه شرکت حداقل 9 ماه و برای هر ماه 4 امتیاز
  • مدیرعامل شرکت حداقل 9 ماه و هر مان 6 امتیاز
  • عضویت هیئت موسس تا 20 امتیاز و باید در اولین دوره عضو باشد.
  • هر سه میلیارد ریال فروش 5 امتیاز
  • فعال بودن در شرکت های دانش بنیان نوع 1 15 امتیاز
  • درصورت متاهل بودن 5 امتیاز و برای هر فرزند 10 امتیاز

ضوابط گرفتن امریه در شرکت دانش بنیان

از جمله شرایط امریه شرکت های دانش بنیان عبارتند از:

  • شرکت دانش بنیان موظف است که هزینه ی مربوط به طی کردن دوره ی آموزشی سرباز امریه را در همان ابتدای فرآیند پرداخت نماید.
  • حقوق و مزایای سرباز امریه (بیمه خدمات درمانی و تکمیلی) بایستی بر اساس مقررات ستاد کل نیرو های مسلح باشد که پرداخت آن به عهده ی شرکت دانش بنیان می باشد.
  • مدت زمان دوره ی آموزشی و خدمت سربازی به شکل امریه 24 ماه می باشد که در این مدت فرد بایستی تابع قوانین و شرایط امریه شرکت دانش بنیان مستقر در آن باشد.
  • نوع فعالیت و نیز محل به کار گیری سرباز امریه در شرکت دانش بنیان بایستی توسط معاونت علمی و فناوری تایید شود و در صورت تغییر در نوع فعالیت نیز بایستی به این سازمان اعلام شود.
  • سربازان امریه شرکت های دانش بنیان بایستی از مرخصی استعلاجی و استحقاقی بر اساس مقررات و بخش نامه هایی که از سمت ستاد کل نیرو های مسلح اعلام می شود،استفاده نمایند.
  • در بررسی شرایط گرفتن امریه در شرکت دانش بنیان در انتها لازم به ذکر است که درخواست گرفتن امریه در شرکت دانش بنیان بایستی حداقل 3 ماه قبل از تاریخ اعزام فرد انجام شود.

برای این منظور بهتر است متقاضی ابتدا در سامانه ی دریافت امریه شرکت دانش بنیان ثبت نام کرده و چنانچه متقاضی و نیز شرکت دانش بنیان معرفی شده شرایط دریافت نیروی امریه را داشته باشند، سپس نسبت به دریافت برگه ی اعزام به خدمت خود اقدام نماید.

گرفتن امریه در شرکت دانش بنیان

مراحل اخذ امریه در شرکت های دانش بنیان

 همانطور که در قبل اشاره شد، در صورتی که دارای شرایط لازم برای اخذ امریه در شرکت های دانش بنیان هستید، در ابتدا لازم است که مستندات و مدارک خود را در سامانه سینا ارسال کرده تا مورد بررسی بنیاد ملی نخبگان قرار بگیرد.

سپس باید حداقل امتیاز 80 را در دو بخش امتیازات علمی و فناورانه به دست آورید ، در بخش علمی، عموما معدل متقاضی بر اساس رشته و محل تحصیل فرد در نظر گرفته شده است و در بخش فناورانه نیز مدت زمان فعالیت، سمت در شرکت و … مد نظر می باشد.

از دیگر شرایط گرفتن امریه در شرکت دانش بنیان، بارگذاری و ارسال کاربرگ های فعالیت در شرکت و رزومه کاری مهر و امضا شده فرد می باشد. پس از تایید مراحل، متقاضی می‌بایست دوره دو ماهه آموزشی خود را در پادگان مربوطه طی کرده و سپس از طریق نزاجا به معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور معرفی خواهد شد تا طول دوران خدمت خود را در شرکت مربوطه بگذراند. 

نکته مهم آن است که متقاضی باید پس از تایید امریه، از واریز هزینه آموزشی توسط شرکت دانش بنیان به نیروهای مسلح اطمینان حاصل کند. زیرا در غیر این صورت، امریه او در حین آموزشی لغو خواهد شد.

جمع بندی

مشمولان همواره به دنبال راه هایی برای آسان تر کردن طول دوران خدمت خود هستند. یکی از این راه‌ها اخذ امریه از شرکت ها و سازمان های امریه گیر است. به همین جهت سوالات متعددی در رابطه با شرایط پذیرش امریه از سوی مشمولین مطرح می‌شود. امریه شرکت‌های دانش ‌بنیان نیز از مواردی است که بسیار مورد توجه می باشد.

باید توجه داشت که شرکت دانش بنیان برای اخذ سرباز امریه باید دارای شرایط مورد تایید سازمان نظام وظیفه بوده، ضمن آنکه متقاضی نیز باید شرایط لازم برای دریافت امریه در این شرکت ها را داشته باشد. از جمله شرایط مهم متقاضی می‌توان به مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر، عدم غیبت و اخذ حداقل امتیاز 80 اشاره نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط گرفتن امریه در شرکت دانش بنیان می توانید با مشاورین متخصص ما تماس بگیرید.

  • شرایط امریه شرکت های دانش بنیان چیست؟
  • شرایط متقاضی گرفتن امریه در شرکت دانش بنیان چیست؟
  • شرایط شرکت دانش بنیان برای جذب سربازان امریه چیست؟

شماره تماس - افسر مشاور

مطالب مشابه

12 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام
    در این قسمت گفتید که در بخش علمی وفناورانه امتیاز 80 رو به دست آورید(سپس باید حداقل امتیاز ۸۰ را در دو بخش امتیازات علمی و فناورانه به دست آورید ، در بخش علمی، عموما معدل متقاضی بر اساس رشته و محل تحصیل فرد در نظر گرفته شده است و در بخش فناورانه نیز مدت زمان فعالیت، سمت در شرکت و … مد نظر می باشد.) امتیاز دهی بخش فناورانه اش رو بالاتر توضیح دادید و متوجه شدم ولی بخش علمی یعنی معدل و .. غیره رو توضیح ندادید میخواستم ببینم امتیاز دهی بخش علمی چگونه است ؟؟

    پاسخ
  • محسن یوسفی
    22 آبان 1401 3:11 ب.ظ

    سلام وقتتون بخیر آیا باید اصل مدرک رو در سامانه دانش بنیان آپلود کرد؟
    اگه باید اصل مدرک رو آپلود کنم چطور میتونم از دانشگاه بگیرم؟ شرکتی که داخلش کار میکنم میتونه منو برای اسفند امریه کنه اما مدرک موقت منو در بهترین حالت 1 اذر میدن که مهلتش تموم میشه

    پاسخ
  • سلام آیا از اواسط دوره خدمت هم این امکان وجود دارد ؟

    پاسخ
  • سلام
    با توجه به ظرفیت جذب امریه در شرکت های دانشبنیان که در سال پیش حدود ۷۵۰ نفر بوده است، حدود مجموع امتیازی که لازم است تا بتونیم در شرکت دانشبنیان به عنوان امریه جذب بشیم چقدر است؟
    چون یکی از آشناهامون با امتیاز ۱۲۳ باز هم موفق به امریه در شرکت دانشبنیان نشدند و گفتن حداقل باید حدود ۱۴۰ امتیاز داشته باشن تا بتونن جذب شرکت دانش بنیان بشن

    پاسخ
  • سلام، من غیبت دارم و خودم هم فوق لیسانس دارم و بعد از فوق لیسانس هیچ دفترچه اعزام به خدمت ارسال نکردم و طبیعتا وارد مرحله غیبت شدم. سوالم اینه که آیا میتونم از شرایط معافیت شرکت های دانش بنیان استفاده کنم؟

    پاسخ
  • سعید ایمانی
    20 آبان 1400 12:18 ق.ظ

    سلام و خسته نباشید..ببخشید من تازه شروع به کار در دانش بنیان کردم..ی موضوعی ذهنمو درگیر کرده این که گفته میشه 80 امتیاز حداقل بگیریم و شانسی هس اون دوره مشخصی که میخوایم مارو براساس امتیازمون اوکی کنن که بریم سربازی…حالا با همون حدود80 امتیاز چقدر ممکنه همون دوره ای که مد نظرمون هست اعزام بشیم؟؟ حدودا چقدر امتیاز باشه 100درصد همون دوره مدنظرمون اعزام میشیم؟(مثلا 100؟120؟؟)..این موارد رو شما امار ندارین

    پاسخ
  • محمد باقر
    18 آبان 1400 2:30 ب.ظ

    سلام رشته میکروبیولوژی هم شامل میشه؟

    پاسخ
  • محمدرضا
    19 تیر 1400 3:50 ق.ظ

    سلام روزتون بخیر من در یک شرکت دانش‌بنیان کار میکنم الان حدود ۲ ساله که با عنوان مهندس نرم افزار مشغول کار کردن هستم اما هنوز دانشجوی لیسانس هستم آیا هیچ راهی وجود داره با مدرک دیپلم از این امریه استفاده کرد یا نه ؟

    پاسخ
  • سلام
    من بین دو راهی موندم، میخوام ارشد بخونم فقط واسه اینکه برم دانش بنیان کار کنم و بعدا امریه همونجا بشم، یا اینکه اول برم سربازی خیال خودمو راحت کنم.
    به نظرتون ممکنه قوانین دانش بنیان و امریه یهو تغییر کنه و نتونم امریه بشم؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
تماس با مشاور