شرایط کسری خدمت سربازان امریه سال 1402

دریافت امریه برای سربازان، قطعا می تواند یک گزینه ی مناسب باشد تا پس از گذراندن دوره ی آموزشی، بتوانند جذب سازمان های اداری شده و در حوزه تخصصی مرتبط با رشته تحصیلی خدمت کنند. تجربه به دست آمده از این طریق دو سال خدمت خود را بخشی از سوابق استخدامی فرد قرار می دهد.

در سال های گذشته سربازانی که امریه دریافت می نمودند متاسفانه نمی توانستند از کسری خدمت استفاده کنند. درصورتی که بر اساس قوانین ارگان های بکار گیرنده سربازان به عنوان نیروی امریه موظف به ارائه کسری خدمت سربازان هستند.

بنابراین امروز قصد داریم تا به بررسی قانون جدید 1402که در خصوص شرایط کسری خدمت سربازان امریه می باشد، بپردازیم. عزیزان درصورت داشتن هرگونه سوال و ابهام در مورد کسری خدمت امریه سربازی می توانند با تماس با مشاورین ما راهکارهای مناسب را دریافت کنند.

شرایط کسری خدمت سربازان امریه

شرایط کسری خدمت سربازان امریه

در قانون جدید 1402 در خصوص شرایط کسری خدمت سربازان امریه چنین آمده است که تمامی سربازانی که امریه دریافت نموده اند با سایر سربازان به لحاظ مزایا، حقوق و مرخصی ها برابر هستند و تنها تفاوت آن ها در مدت زمان سربازی می باشد چرا که همه ی سربازان امریه به جز سربازان امریه ای که در یگان های حفاظتی هستند بایستی 24 ماه خدمت نمایند.

بنابراین در قوانین و شرایط امریه در سال جدید، تاکید بر این می باشد که شرایط کسری خدمت سربازان امریه با دیگر سربازان یکسان بوده و سازمان های به کار گیرنده نمی توانند مانع از دریافت کسری خدمت سربازان شوند.

الویت با سربازان بدون کسری خدمت

اگر چه که سازمان های به کار گیرنده ی سربازان امریه به دلیل هزینه هایی که برای آموزش سربازان پرداخت می نمایند، معمولا از به کار گیری سربازانی که کسری خدمت دارند امتناع می ورزند و اولویت جذب آن ها با افرادی است که کسری خدمت ندارند، اما چنانچه سربازی پس از جذب به عنوان سرباز امریه در سازمان مربوطه، مشمول مزایای کسری خدمت و یا متوجه بهره مندی از آن شود، سازمان مربوطه حق ندارد تا مانع از دریافت کسری خدمت سرباز شود و سرباز، جریمه ای نیز بابت این موضوع نباید بپردازد.

در صورتی که سربازی پیش از جذب در سازمان تحت عنوان سرباز امریه، ادعا کند که کسری خدمت ندارد اما بعد از جذب در آن سازمان، خواستار استفاده از کسر از خدمت شود، بایستی بسته به هزینه‌های آموزشی سازمان مربوطه، به آن سازمان خسارت دهد و سپس از کسری خدمت خود استفاده نماید.

همچنین اگر سربازی پیش از جذب در سازمان مربوطه به عنوان سرباز امریه، اعلام کند که کسری خدمت دارد سازمان نمی تواند مانع از بهره‌مندی سرباز از کسری خدمت خود شود. حال چنانچه پس از جذب، سازمان مانع از دریافت کسری خدمت سرباز شود، تخلف محسوب شده و وی می تواند از کسری خدمت خود استفاده نماید.

آیا سازمان می تواند امریه ی سرباز را به دلیل داشتن کسری خدمت، باطل نماید؟

توجه کنید که موضوعی به نام ابطال امریه ی سربازی وجود ندارد و سازمان به کار گیرنده ی سربازان امریه نمی تواند سربازی را که درخواست دریافت کسری خدمت دارد را از دریافت امریه منع نماید.

همانطور که ذکر شد چنانچه سرباز با اطلاع قبلی از کسری خدمت، پیش از جذب توسط سازمان اعلام کند که کسری خدمت ندارد و پس از جذب سازمان متوجه این موضوع شود، می تواند از او جریمه دریافت کند اما پس از پرداخت جریمه، سرباز می تواند کسری خدمت خود را دریافت نماید.


بیشتر بخوانید: شرایط گرفتن امریه در شرکت های دانش بنیان و خصوصی


نحوه ی ثبت کسری خدمت سربازان امریه چگونه است ؟

سربازان امریه سازمان های مختلف چنانچه دارای کسری خدمت هستند، می توانند برای بهره مندی از میزان کسری خدمت خود به یگان مربوطه که دوران آموزشی خود را در آن جا سپری کرده اند، مراجعه کنند.

سرباز امریه بعد از مراجعه به یگان مربوطه، پس از اعلام دارا بودن شرایط کسری خدمت سربازان امریه توسط این یگان، میزان کسری خدمت او ثبت شده و ضمن محاسبه ی میزان کسری خدمت و تعیین زمان دقیق پایان خدمت او، توسط یگان مربوطه در سازمان وظیفه عمومی ثبت می شود؛بنابراین با دارا بودن شرایط کسری خدمت سربازان امریه  می توان به راحتی از آن بهره مند گردید.

جهت دریافت پاسخ سوالات خود در خصوص شرایط کسری خدمت سربازان امریه، دریافت امریه، زمان ثبت نام، مدارک لازم برای ثبت نام و … با مشاوران ما در راستین مشاور تماس بگیرید.

شماره تماس - افسر مشاور

  • مدارک لازم برای دریافت کسری خدمت سربازان امریه چیست ؟
  • مدت زمان خدمت سربازان امریه در سازمان های مختلف چقدر می باشد ؟
  • میزان جریمه سربازان امریه برای استفاده از کسری خدمت چقدر است ؟

مطالب مشابه

نتیجه‌ای پیدا نشد.

21 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • من حدود ۱۸ ماه کسر خدمت پژوهشی دارم، میتونم بقیشو امریه در‌ یک شرکت دانش بنیان بگیرم که الان در‌اونجا مشغول به کار هستم ؟

    پاسخ
  • سلام در سال ۱۴۰۲ برای سربازان امریه محدودیت (سقف ۳ ماه) استفاده از کسری خدمت وجود دارد؟و اینکه مدت خدمت در یگان حفاظت ۲۱ ماه یا ۲۴ ماه ؟ (چون برای سربازان قبلی ۲۴ ماهه بود )

    پاسخ
    • مشاور نظام وظیفه
      16 اردیبهشت 1402 5:54 ب.ظ

      سلام کسری خدمت بستگی به شرایط یگان امریه پذیر دارد. مدت خدمت 24 ماه در نظر گرفته می شود.

      پاسخ
  • محمدرضا ال بوشوکه
    20 اسفند 1401 8:49 ب.ظ

    سلام
    من امریه گرفتم بعد تعهد دادم که کسری نگیرم حالا می تونم کسری خدمت بگیرم
    جریمه که باید پرداخت کنم چقدر در میاد

    پاسخ
  • محمدرضا ال بوشوکه
    20 اسفند 1401 11:33 ق.ظ

    سلام
    من امریه اتش نشانی گرفتم برا کسری متعلق میگیره یانه

    پاسخ
    • مشاور نظام وظیفه
      20 اسفند 1401 1:02 ب.ظ

      از نظر قانونی بله می توانید کسری استفاده کنید. درصوتی که تعهد مبنی بر عدم استفاده از کسری داده باشید باید هزینه پرداخت کنید.

      پاسخ
      • محمدرضا ال بوشوکه
        20 اسفند 1401 1:28 ب.ظ

        سلام
        تعهد دادم که امریه بگیرم
        اما حالا فهمیدم می تونم از کسری استفاد کنم
        حالا برا گرفتن کسری چقدر هزینه پرداخت کنیم
        باتشکر

        پاسخ
      • محمدرضا ال بوشوکه
        20 اسفند 1401 2:39 ب.ظ

        سلام
        من عدم تعهد به کسری امضا کردم اونم به خاطر این که امریه بگیرم
        حالا میخوام از کسر استفاده کنم چقدر بایدهزینه پرداخت کنم

        پاسخ
      • سلام
        شماره بخشنامه‌ای که این قوانین هست رو چطور میشه پیدا کرد!میتونین شماره و آدرس این قانون رو بفرمایید.

        پاسخ
  • سلام و درود بر شما، من به مدت سه ماه در ارتش خدمت کردم، بعد به علت قبولی در دانشگاه ایست خدمتی گرفتم. حالا قصد ادامه خدمت دارم، آیا دوباره به ارتش میفتم یا می توانم از ارگان دیگری امریه بگیرم؟ مثل سپاه یا ارگان های اداری که باید آموزشی را در سپاه گذراند.

    پاسخ
  • رضا مسلمی
    11 تیر 1399 4:45 ب.ظ

    در رشته برق الکترونیک و برنامه نویسی _ رشته مهندسی هسته ای و کد نویسی کد های هسته ای

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
تماس با مشاور