معافیت سربازی کم کاری تیروئید – شرایط و نحوه معافیت

گرفتن معافیت سربازی همواره یکی از خواسته های جوانان در سنین مشمولیت بوده که گاها برای دریافت آن روش های زیادی را امتحان کرده و در مسیر دریافت آن ممکن است با مشکلات زیادی رو به رو شوند.

سایت ما در نظر دارد تا جهت بهبود وضعیت جوانان در دریافت انواع معافیت، اطلاعات جامع و کاملی را در خصوص شرایط و نحوه ی دریافت انواع معافیت ها در اختیار قشر جوان جامعه قرار دهد تا آگاهی ایشان را بالا برده و مانع از سو استفاده ی افراد سودجو از ایشان گردد.

بنابراین در این نوشتار قصد داریم تا برای شما معافیت سربازی کم کاری تیروئید را بررسی کنیم تا سوالات شما در این زمینه مرتفع گردد. درصورت داشتن هرگونه ابهام با تماس با مشاورین ما در راستین مشاور راهکارهای مناسب را دریافت کنید.

معافیت سربازی کم کاری تیروئید

غده تیروئید چیست و چه کاری را در بدن انجام می دهد ؟

تیروئید غده ای پروانه ای شکل در جلوی گردن می باشد که هورمون هایی را ترشح کرده و وارد جریان خون می نماید.

وظیفه ی این هورمون ها تنظیم مصرف و نیز ذخیره ی انرژی در بدن است. در نتیجه در واقع وظیفه ی غده ی تیروئید تنظیم سوخت و ساز در بدن می باشد.

کم کاری تیروئید یا هیپوتیروئیدیسم چیست ؟

تیروئید از طریق مراکز بالاتر در مغز یعنی غده ی هیپوفیز تنظیم می شود و به این وسیله دچار کم کاری و یا پر کاری می شود. به این معنا که چنانچه هورمون محرک تیروئید از غده ی هیپوفیز بیش از اندازه ترشح شود، هورمون های تیروئیدی نیز بیشتر ترشح شده و برعکس این حالت نیز اتفاق می افتد.

اگر هورمون های تیروئیدی بیشتر از حالت معمول ترشح شوند، پرکاری تیروئید و در حالتی که هورمون های تیروئیدی کمتر از حالت معمول ترشح شوند نیز با کم کاری تیروئید رو به رو هستیم.

پرسش و پاسخ درباره سربازی

سوالی دارید؟! از کارشناسان ما در حوزه نظام وظیفه بپرسید!


علائم کم کاری تیروئید چیست؟

به طور کلی علائم کمک کاری تیروئید عبارتند از:

  • احساس خستگي و ضعف
  • تنگي نفس
  • ورم زبان
  • تورم تارهاي صوتي
  • يبوست
  • پوست خشك و ضخيم
  • شکنندگی شدن، خشن و یا نازک شدن موها
  • کاهش تعریق
  • شکنندگی ناخن ها
  • پف آلود شدن چشم
  • تورم اطراف چشم

اگر چه که ممکن است برخی از افراد با تیروئید کم کار هیچ نشانه و علامتی نداشته باشند اما ممکن است افراد دیگری نیز باشند که چندین علامت را با هم بروز دهند.

بنابراین چنانچه هر کدام از علائم بالا را داشتید می توانید در صورت تایید توسط پزشک از معافیت سربازی با کم کاری تیروئید استفاده نمایید.

قوانین معافیت سربازی کم کاری تیروئید

قوانین مربوط به معافیت سربازی کم کاری تیروئید در بند دوم از بخش دوم قوانین و شرایط معافیت پزشکی یعنی بیماری های غدد مترشحه ی داخلی مورد بررسی قرار گرفته است. در واقع معافیت سربازی با بیماری کم کاری تیروئید در این بند از قوانین مربوط به معافیت پزشکی بررسی شده اند که در این قسمت به بررسی آن می پردازیم.

شرایط معافیت دائم بیماری های غدد تیروئید

بر اساس قوانین نظام وظیفه هيپرتيروئيدي با داشتن علائم واضح باليني‌ و آزمايشگاهي که در مراكز دانشگاهي يا نيروهاي مسلح انجام شده باشد در صورت عدم پاسخ به درمان معاف دائم تعلق می گیرد. 

برای گواترهاي حجيم با ميزان بيش از cc100‌ با اثر فشاري و علائم انسدادي مجــاري تنفــسي خارج ريوي در صورتی كه با اسپيرومتري ثابت شده باشد نیز معاف دائم داده می شود.  جهت بررسی اثر فشاری گواتر حجیم، اسپیرومتری یا سی تی اسکن مدنظر قرار گیرد.

گواترهای سمی غیر حجیم با علایم بالینی و آزمایشگاهی که در مراکز درمانی نیروهای مسلح یا دانشگاهی انجام شده باشد در صورت عدم پاسخ به درمان معافیت دائم داده می شود.

معافیت خدمات رزمی غدد تیروئید

 همچنین هيپرتيروئيدي و هيپوتيروئيدي با داشتن علائم واضح باليني ‌و آزمايشگاهي که در مراكز دانشگاهي يا نيروهاي مسلح انجام شده باشد در صورت پاسخ مثبت به درمان معاف از خدمات رزمي داده می شود.

همچنین گواترهای سمی غیر حجیم با علایم بالینی و آزمایشگاهی که در مراکز درمانی نیروهای مسلح یا دانشگاهی صورت پذیرفته شده باشد در صورت پاسخ به درمان معاف از خدمات رزمی داده می شود. 

افرادی که مشکلات تیروئیدی حاد و همچنین تحت حاد شدن نیز می توانند 6 ماه معافیت موقت دریافت نمایند. پس از 6 ماه مدت معافیت موقت نیز این بیماران مورد بررسی و معاینات قرار گرفته و چنانچه بهبود نیافته باشند می توانند معافیت دائم دریافت کنند.

معافیت سربازی کم کاری تیروئید

مراحل دریافت معافیت سربازی کم کاری تیروئید

برای دریافت معافیت سربازی کم کاری تیروئید بایستی پس از آماده سازی مدارک مورد نیاز، مشکل شما در جلسه شورای پزشکی بررسی شده و نوع معافیت شما مشخص گردد.

مراحل دریافت معافیت سربازی کم کاری تیروئید عبارتند از:

  1. مراجعه به دفاتر پلیس 10+ و دریافت دفترچه راهنمای خدمت
  2. تکمیل برگه ی خود اظهاری در پشت برگه معاینه اولیه و سپس مراجعه و معاینه توسط پزشک معاین اولیه
  3. تحویل مدارک به پلیس 10+ و ثبت درخواست در سیستم و سپس تحویل مدارک
  4. دریافت برگه ی معرفی به بیمارستان به آدرس پستی مشمول
  5. مراجعه ی مشمول به بیمارستان برای معاینات تخصصی لازم
  6. ارسال نظر بیمارستان به نظام وظیفه
  7. ارسال دعوت نامه برای شرکت در شورای پزشکی به آدرس پستی مشمول
  8. برگزاری جلسه ی شورای پزشکی برای مشمول
  9. تعیین نوع معافیت برای مشمول

جمع بندی

با وجود تمام توضیحاتی که خدمت شما ارائه کردیم هنوز ممکن است بر حسب مورد برخی از شما مشمولین عزیز و یا خانواده هایی که نگران وضعیت خدمت سربازی فرزندان خود هستند، هنوز با سوالات و مشکلاتی رو به رو باشند.

جهت دریافت پاسخ سوالات خود در خصوص معافیت سربازی کم کاری تیروئید می توانید به صورت شبانه روزی با مشاورین نظام وظیفه ی ما تماس برقرار نمایید تا در اسرع وقت پاسخ سوالات و راه حل مشکلات خود را دریافت نمایید.

شماره تماس - افسر مشاور

  • مدارک مورد نیاز برای دریافت معافیت سربازی کم کاری تیروئید چیست؟
  • آیا می توان به رای شورای پزشکی در خصوص مشکل کم کاری تروئید اعتراض نمود؟
  • معاف از رزم برای معافیت کم کاری تیروئید به چه شکل است؟

مطالب مشابه

35 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • اقدام به معافیت کردم کم کاری تیرویید دارم که هر روز یه قرص لووتیروکسین میخورم
    سابقه افسردگی و اضطراب هم دارم که قرص سرترالین و رسپریدون پرانول پوکساید مصرف داشتم
    امکان معافیت هست؟

    پاسخ
  • آیا سن هم در معافیت تاثیر دارد مت ۴۰ سالمه و تیرو ئد کم کار دارم

    پاسخ
  • سلام
    مشمول دارای مشکل غدد داخلی تیروئیدی کم کار هستش ، شما نوشتین در صورت عدم پاسخ به درمان معاف دائم میشه ، خب این یعنی حتی اگ کنترل بشه هم معاف کامله؟ یعنی کسی که تا آخر عمرش باید قرص تیروئیدی ( کم کار) مصرف کنه ، اینم شامل معاف دائم میشه؟؟ چون در صورت عدم پاسخ به درمان از نظر ادبیاتی معنیش یعنی سلامت کامل نداشته باشی دیگ ، مثله کسی که تا آخر عمرش باید قرص بخوره! حرفم درسته؟؟؟ معاف دائم میشه؟؟

    پاسخ
  • با سلام. بنده در سال 1391 معافی پزشکی گرفتم با کم کاری تیروئید. با تجربه ای که پیدا کردم متوجه شدم کلا همه چیز بستگی به نظر کمیته سه نفره پزشکی داره. ممکنه بدترین شرایط و داشته باشی و آقایون اصلا توجهی نکنن. TSH بنده بیشتر از 100 بود اون موقع بازم قبول نکردن میخواستن من و رد کنن اما فرصت خواستم و من و فرستادن بیمارستان ارتش و دکتر اونجا درست راهنمایی کرد گفت بجز آزمایش مینویسم اسکن رنگی از تیروئید بگیر که دیگه بهانه ای نداشته باشن. خداروشکر بار دوم کمیته پزشکی رفتم معافیت دائم دادن. باید باهاشون خیلی محترمانه در مورد بیماریتون صحبت کنید بیخیال نباشید روزی که جلسه پزشکی میرید.
    سلامت باشید

    پاسخ
    • افسر مشاور
      25 بهمن 1399 8:49 ق.ظ

      سلام وقت بخیر از راهنمایی ارزنده شما دوست عزیز متشکریم

      پاسخ
    • کم کاری تیروئید چه شکلیه من لاغرو معمولا افسرده ام از تیروئیده میتونم معافیت بگیرم

      پاسخ
  • سلام
    من از 8 سالگی به دلیلی کم کاری تیرویید لووتیروکسین مصرف می کنم
    الان این قسمت عدم پاسخ به درمان نوشته داخل این بند در رابطه با من صدق میکنه؟
    هفته ای هم 50 میکروگرم دارو مصرف میکنم الان

    پاسخ
    • افسر مشاور
      23 بهمن 1399 9:39 ق.ظ

      سلام وقت بخیر: اگر وضعیت حاد باشه جواب مثبت است اما جدیدا برای کم کاری خیلی سخت میگیرند

      پاسخ
  • با سلام و وقت بخیر
    من تا بهمن ماه فرصت معرفی دارم . یعنی حدودا ۵ ماه
    به نظر شما کی برای گرفتن معافی اقدام کنم ؟ الان ؟ یا نزدیک به پایان فرصت معرفی ؟ این موضوع تاثیری داره ؟

    پاسخ
  • سلام وقت شما بخیر
    توی بندهای مرتبط با غده‌ی تیروئید ، به نظر میاد چیزی درباره‌ی کسی که تیروئیدکتومی شده ( غده‌ی تیروئیدش رو دراورده ) گفته نشده.
    خواستم بدونم اطلاع دارید این مورد مشمول کدوم بند می‌شه ؟ ( با ذکر این نکته که در بعضی از عمل‌های تیروئیدکتومی ، بسته به شرایط فرد غده‌ی پاراتیروئید هم خارج می‌کنند و به نظر میاد در این صورت جز بند ۳ و بیماری‌های پاراتیروئید قرار می‌گیره )
    ولی در حالت کلی دسته‌بندی‌ای برای تیروئیدکتومی نیست .
    راهنمایی می‌کنید ؟

    پاسخ
  • سلام یه سوال داشتم خدمتتون ممنون میشم جواب بدید.
    من چند ساله تیروئید داشتم اما نمیدونم کم کار یا پر کار ولی عمل کردم غده رو ور داشتن و باید دارو مصرف میکردم که هنوزم مصرف نمیکنم یعنی امکانش هست من سربازیمو معاف بشم لطفا جواب واضح بدید ممنون میشم با سپاس. تشکر از سایت خولتون

    پاسخ
  • سلام یه سوال داشتم خدمتتون ممنون میشم جواب بدید.
    من چند ساله تیروئید داشتم اما نمیدونم کم کار یا پر کار ولی عمل کردم غده رو ور داشتن و باید دارو مصرف میکردم که هنوزم مصرف نمیکنم یعنی امکانش هست من سربازیمو معاف بشم لطفا جواب واضح بدید ممنون میشم با سپاس.

    پاسخ
  • سلام
    تومور تیروئید بدخیم که منجر به برداشتن غده ی تیروئید شده رو معاف میکنن؟

    پاسخ
    • احسان رجبی
      18 بهمن 1402 1:55 ق.ظ

      سلام من تیروئید کم کار دارم هاشیماتو الان ۳ ساله دارم قرص مصرف میکنم حتی درجه دوز تیروئیدم ۱۰۰ بود .معاف میشم آیا؟

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر
    من مدتی ایت متوجه شدم کم کاری تیرویید دارم و مدرکمم کارشناسی ارشد هست. من متوجه بندها و تبصره ها و نظرات عزیزان نشدم.
    آیا کم کاری تیرویید معافیت دائم دارد یا خیر؟
    چه شرایطی رو باید بگذزونه آیا بستری می کنن یا نه؟

    پاسخ
    • افسر مشاور
      24 اسفند 1398 8:11 ب.ظ

      سلام وقت بخیر:بند 2:

      بيماريهاي غدد تيروئيد :
      الف) هيپرتيروئيدي با داشتن علائم واضح باليني‌ و آزمايشگاهي ( در مراكز دانشگاهي يا نيروهاي مسلح) در صورت عدم پاسخ به درمان:معاف دائم
      ب) هيپرتيروئيدي و هيپوتيروئيدي با داشتن علائم واضح باليني ‌و آزمايشگاهي ( در مراكز دانشگاهي يا نيروهاي مسلح) در صورت پاسخ به درمان : معاف از خدمات رزمي

      توضیحات بند(2) جزء (ب) : مشمولان مبتلا هیپوتیروئید ساب کلینیکال سرباز و هیپوتیروئید ساب کلینیکال به استناد جزء (الف) قسمت سایر بیماری ها (معاف از رزم) قابل رسیدگی می باشد.

      ج)گواترهاي حجيم با ميزان بيش از cc100‌ با اثر فشاري و علائم انسدادي مجــاري تنفــسي خارج ريوي ( كه با اسپيرومتري ثابت شده باشد ) : معاف دائم

      توضيحات جزء (ج): جهت بررسی اثر فشاری گواتر حجیم، اسپیرومتری یا سی تی اسکن ندنظر قرار گیرد.

      – گواترهای سمی غیر حجیم با علایم بالینی و آزمایشگاهی (در مراکز درمانی نیروهای مسلح یا دانشگاهی) در صورت عدم پاسخ به درمان طبق جزء (الف) و در صورت پاسخ به درمان و فقدان علایم بالینی برابر جزء (ب) همین بند قابل رسیدگی می باشد.

      د) تيروئيديتهاي حاد و تحت حاد : شش ماه معاف موقّت

      توضيحات جزء (د): در خصوص تیروئیدهای حد بعد از شش ماه معافیت موقت که بهبود نیافته اند طبق جزءهای (الف-ب) بند (2) همین بخش قابل رسیدگی می باشد.

      بند 3:

      بيماريهاي غدد پاراتيروئيد :
      الف)هيپرپاراتيروئيدي : معاف دائم
      ب) هيپوپاراتيروئيدي : معاف دائم. ما برای کم کاری تیروئید مامعافیت دائم نداریم

      پاسخ
    • سلام طبق این متنی که شما در سایت گذاشتید (در بخش (ب) بیماری های غده تیروئید چنین آمده است که افرادی که با مشکل هیپوتیروئیدی مراجعه کرده اند در صورتی که علائم واضح بالینی و آزمایشگاهی داشته باشند به شرط آن که در مراکز دانشگاهی و یا نیرو های مسلح بررسی شده باشند و به درمان پاسخ داده باشند می توانند معاف از خدمات رزم شوند.

      اما در صورت موفقیت آمیز نبودن درمان، معافیت دائم به آنها تعلق می گیرد)

      ولی این قسمت که نوشتید (اما درصورت موفقیت آمیز نبودن درمان معاف داعم ) در آیین نامه نبود که به من معافیت بدن چون به درمان پاسخ ندادم و دکتر نمیدونست چه تصمیمی بگیره واسه همین اعتراض زد حالا میخوام بدونم طبق نوشته شما در سایت من معاف میشم یا نه؟ چون تو آیین نامه چیزی درباره اینکه اگر به درمان پاسخ نداپم چیکار کنن ننوشته

      پاسخ
      • افسر مشاور
        28 مرداد 1399 2:00 ب.ظ

        سلا م وقت بخیر: تصمیم گیری با کمیسیون مرکزی می باشد مواردی که درآیین نامه ذکر نشده باشد دکتر ها کمیسیون خودشان رای صادر می کنند.

        پاسخ
  • محمدحسین
    21 بهمن 1398 1:20 ب.ظ

    سلام، وقتتون بخیر
    ببخشید بنده به دلیل هایپرتیروئیدی شدید که با مصرف دارو درمان نشد، مجبور به انجام عمل برداشت کامل غده تیروئید (تیروئیدکتومی توتال) شدم و الان عملا غده تیروئید ندارم و مجبور به مصرف دارو (لووتیروکسین) تا آخر عمر هستم، آیا معافیت دائم شامل بنده میشه یا نه؟ و سئوال مهم تر اینکه آیا در حین تحصیل (دانشجو هستم) میتونم واسه معافیت اقدام کنم یا نه؟
    اگر اطلاع دقیقی در این زمینه دارید، واقعا ممنون میشم منو راهنمایی کنید. با تشکر

    پاسخ
    • افسر مشاور
      17 اسفند 1398 5:59 ب.ظ

      سلام وقت بخیر:بند 3:

      بيماريهاي غدد پاراتيروئيد :
      الف)هيپرپاراتيروئيدي : معاف دائم
      ب) هيپوپاراتيروئيدي : معاف دائم بله درحین تحصیل می توانید انجام بدهید

      پاسخ
  • سلام
    کم کاری تیرویید که همیشه نیاز به مصرف دارو لووتیروکسین داشته باشه معاف میشه؟ یعنی هر روز قرص بخوره
    و اینکه مدرک تاثیری داری در تیرویید؟

    پاسخ
    • افسر مشاور
      28 بهمن 1398 1:37 ب.ظ

      سلام وقت بخیر:بند 2:

      بيماريهاي غدد تيروئيد :
      الف) هيپرتيروئيدي با داشتن علائم واضح باليني‌ و آزمايشگاهي ( در مراكز دانشگاهي يا نيروهاي مسلح) در صورت عدم پاسخ به درمان:معاف دائم
      ب) هيپرتيروئيدي و هيپوتيروئيدي با داشتن علائم واضح باليني ‌و آزمايشگاهي ( در مراكز دانشگاهي يا نيروهاي مسلح) در صورت پاسخ به درمان : معاف از خدمات رزمي

      توضیحات بند(2) جزء (ب) : مشمولان مبتلا هیپوتیروئید ساب کلینیکال سرباز و هیپوتیروئید ساب کلینیکال به استناد جزء (الف) قسمت سایر بیماری ها (معاف از رزم) قابل رسیدگی می باشد.

      ج)گواترهاي حجيم با ميزان بيش از cc100‌ با اثر فشاري و علائم انسدادي مجــاري تنفــسي خارج ريوي ( كه با اسپيرومتري ثابت شده باشد ) : معاف دائم

      توضيحات جزء (ج): جهت بررسی اثر فشاری گواتر حجیم، اسپیرومتری یا سی تی اسکن ندنظر قرار گیرد.

      – گواترهای سمی غیر حجیم با علایم بالینی و آزمایشگاهی (در مراکز درمانی نیروهای مسلح یا دانشگاهی) در صورت عدم پاسخ به درمان طبق جزء (الف) و در صورت پاسخ به درمان و فقدان علایم بالینی برابر جزء (ب) همین بند قابل رسیدگی می باشد.

      د) تيروئيديتهاي حاد و تحت حاد : شش ماه معاف موقّت

      توضيحات جزء (د): در خصوص تیروئیدهای حد بعد از شش ماه معافیت موقت که بهبود نیافته اند طبق جزءهای (الف-ب) بند (2) همین بخش قابل رسیدگی می باشد.

      بند 3:

      بيماريهاي غدد پاراتيروئيد :
      الف)هيپرپاراتيروئيدي : معاف دائم
      ب) هيپوپاراتيروئيدي : معاف دائم درکل ما معافیت برای کم کاری نداریم

      پاسخ
  • ایمان محمدی
    1 بهمن 1398 12:04 ق.ظ

    با سلام خدمت مشاورین محترم یک سوال مهم و اساسی داشتم من 4 سال هست که تیروئید هاشیماتو دارم که میشه کم کاری تیروئید و پزشک گفته تا اخر عمرم باید قرص ها رو مصرف کنم میخواستم ببینم آیا این موارد مشمول معافیت دائم میشود یا خیر باتشکر

    پاسخ
    • افسر مشاور
      12 بهمن 1398 2:13 ب.ظ

      سلام وقت بخیر:بند 2:

      بيماريهاي غدد تيروئيد :
      الف) هيپرتيروئيدي با داشتن علائم واضح باليني‌ و آزمايشگاهي ( در مراكز دانشگاهي يا نيروهاي مسلح) در صورت عدم پاسخ به درمان:معاف دائم
      ب) هيپرتيروئيدي و هيپوتيروئيدي با داشتن علائم واضح باليني ‌و آزمايشگاهي ( در مراكز دانشگاهي يا نيروهاي مسلح) در صورت پاسخ به درمان : معاف از خدمات رزمي

      توضیحات بند(2) جزء (ب) : مشمولان مبتلا هیپوتیروئید ساب کلینیکال سرباز و هیپوتیروئید ساب کلینیکال به استناد جزء (الف) قسمت سایر بیماری ها (معاف از رزم) قابل رسیدگی می باشد.

      ج)گواترهاي حجيم با ميزان بيش از cc100‌ با اثر فشاري و علائم انسدادي مجــاري تنفــسي خارج ريوي ( كه با اسپيرومتري ثابت شده باشد ) : معاف دائم

      توضيحات جزء (ج): جهت بررسی اثر فشاری گواتر حجیم، اسپیرومتری یا سی تی اسکن ندنظر قرار گیرد.

      – گواترهای سمی غیر حجیم با علایم بالینی و آزمایشگاهی (در مراکز درمانی نیروهای مسلح یا دانشگاهی) در صورت عدم پاسخ به درمان طبق جزء (الف) و در صورت پاسخ به درمان و فقدان علایم بالینی برابر جزء (ب) همین بند قابل رسیدگی می باشد.

      د) تيروئيديتهاي حاد و تحت حاد : شش ماه معاف موقّت

      توضيحات جزء (د): در خصوص تیروئیدهای حد بعد از شش ماه معافیت موقت که بهبود نیافته اند طبق جزءهای (الف-ب) بند (2) همین بخش قابل رسیدگی می باشد.

      بند 3:

      بيماريهاي غدد پاراتيروئيد :
      الف)هيپرپاراتيروئيدي : معاف دائم
      ب) هيپوپاراتيروئيدي : معاف دائم ما برای کم کاری تیروئید معافیت دائم نداریم.

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید
    ببخشید من یه سوال داشتم
    الان به تازگی فهمیدم ک کم کاری تیروئید شامل معافیت میشه و متاسفانه برگه رو فرستادم والان برام اعزام به خدمت اومده و 19 دی اعزامم
    و بعم من الان سه سال که تحت نظر پزشک دارو مصرف میکنم و اگه دارو ها رو مصرف نکنم عدد TSH در ازمایشم بالا میره ولی با دارو خوبم
    ایا من معاف میشم؟ اگه معاف میشم با این وضعیت باید چجوری اقدام کنم؟

    پاسخ
    • افسر مشاور
      25 آذر 1398 5:37 ب.ظ

      سلام وقت بخیر: شانس پذیرش شما بسیار کم شده است.اما امیدی هست

      پاسخ
      • من الانم کارای اعتراض رو انجام دادم یعنی اعتراض رو کردم چند روز اینده به معاینه میرم فقط قبل رفتن خواستم بپرسم با این شرایطی ک گفتم ممکنه معاف بشم یا خیر؟

        پاسخ
        • افسر مشاور
          7 دی 1398 11:21 ق.ظ

          سلام وقت بخیر: احتمال معافیت شما درشورای عالی درخوشبینانه ترین حالت50-50است.

          پاسخ
  • سلام به دوستان عزیز
    این قسمتی که گفته پاسخ به درمان یاعدم پاسخ باید در مراکز آزمایشگاهی بررسی بشه از طریق آزمایش خون هست یا اینکه بستری میکنن و دارو میدن تا معلوم بشه بیکاری با قرص خوب میشه یا نه
    ممنون میشم اگه پاسخ بدین

    پاسخ
  • با سلام منظور از ((عدم پاسخ به درمان)) چیست؟یعنی فرد همیشه باید قرص بخورد؟

    پاسخ
    • افسر مشاور
      21 مهر 1398 1:53 ب.ظ

      سلام وقت بخیر: یعنی همیشه باید دارو بخوردوضعیت پاتولوژی این فرد برای خدمت مناسب نباشد.

      پاسخ
      • سلام
        مشمول دارای مشکل غدد داخلی تیروئیدی کم کار هستش ، شما نوشتین در صورت عدم پاسخ به درمان معاف دائم میشه ، خب این یعنی حتی اگ کنترل بشه هم معاف کامله؟ یعنی کسی که تا آخر عمرش باید قرص تیروئیدی ( کم کار) مصرف کنه ، اینم شامل معاف دائم میشه؟؟ چون در صورت عدم پاسخ به درمان از نظر ادبیاتی معنیش یعنی سلامت کامل نداشته باشی دیگ ، مثله کسی که تا آخر عمرش باید قرص بخوره! حرفم درسته؟؟؟ معاف دائم میشه؟؟

        پاسخ
  • سلام عدد کم کاری تیرویید باید چند باشه که کلا ادم معاف بشه لطفا را هنماییم کنید

    پاسخ
    • افسر مشاور
      2 مهر 1398 6:08 ب.ظ

      سلام وقت بخیر:بيماريهاي غدد تيروئيد :
      الف) هيپرتيروئيدي با داشتن علائم واضح باليني‌ و آزمايشگاهي ( در مراكز دانشگاهي يا نيروهاي مسلح) در صورت عدم پاسخ به درمان:معاف دائم
      ب) هيپرتيروئيدي و هيپوتيروئيدي با داشتن علائم واضح باليني ‌و آزمايشگاهي ( در مراكز دانشگاهي يا نيروهاي مسلح) در صورت پاسخ به درمان : معاف از خدمات رزمي

      توضیحات بند(2) جزء (ب) : مشمولان مبتلا هیپوتیروئید ساب کلینیکال سرباز و هیپوتیروئید ساب کلینیکال به استناد جزء (الف) قسمت سایر بیماری ها (معاف از رزم) قابل رسیدگی می باشد.

      ج)گواترهاي حجيم با ميزان بيش از cc100‌ با اثر فشاري و علائم انسدادي مجــاري تنفــسي خارج ريوي ( كه با اسپيرومتري ثابت شده باشد ) : معاف دائم

      توضيحات جزء (ج): جهت بررسی اثر فشاری گواتر حجیم، اسپیرومتری یا سی تی اسکن ندنظر قرار گیرد.

      – گواترهای سمی غیر حجیم با علایم بالینی و آزمایشگاهی (در مراکز درمانی نیروهای مسلح یا دانشگاهی) در صورت عدم پاسخ به درمان طبق جزء (الف) و در صورت پاسخ به درمان و فقدان علایم بالینی برابر جزء (ب) همین بند قابل رسیدگی می باشد.

      د) تيروئيديتهاي حاد و تحت حاد : شش ماه معاف موقّت

      توضيحات جزء (د): در خصوص تیروئیدهای حد بعد از شش ماه معافیت موقت که بهبود نیافته اند طبق جزءهای (الف-ب) بند (2) همین بخش قابل رسیدگی می باشد.ودر اخر کم کاری تیروئید معافیت دائم ندارد

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
تماس با مشاور