غیبت در روز اعزام به خدمت چه عواقبی دارد؟

عواقب غیبت در روز اعزام

پسران جوانی که به سن مشمولیت می رسند معمولا با سوالات زیادی در خصوص این برهه ی حساس رو به رو می شوند که شاید به دلیل عدم وجود یک منبع آگاه و مطمئن، با مشکلات زیادی مواجه شوند.

مشاورین خبره ی ما همواره تلاش کرده اند تا سوالات شما را در زمینه های مختلف خدمت سربازی به روشنی پاسخ دهند.
اما در این نوشتار قصد داریم تا به یکی دیگر از سوالات شما که در زمینه ی غیبت در روز اعزام به خدمت می باشد پاسخ داده و مسائلی را که در این زمینه باید بدانید برای شما تبیین نماییم.

غیبت در روز اعزام به خدمت

اگر در روز اعزام به خدمت، غیبت کنیم چه می شود؟

پس از آن که مشمولان دفترچه اعزام به خدمت خود را در دفاتر پلیس 10+ تکمیل کرده و نسبت به دریافت تاریخ اعزام به خدمت خود اقدام می نمایند، حداکثر ظرف مدت زمان 20 روز پس از تکمیل فرم های مربوطه، برگه ی اعزام به خدمت برای ایشان ارسال می شود که تاریخ اعزام آن ها نیز در آن قید شده است.

در صورتی که مشمولان ظرف 20 روز پس از تاریخ ارسال اطلاعات از طریق دفاتر پلیس 10+، برگه اعزام را دریافت نکردند، بایستی با مراجعه به  اداره وظیفه عمومی در محل سکونت خود، نسبت به دریافت این برگه اقدام نمایند.

حال اگر مشمول پس از آن که برگه اعزام به خدمت خود را که حاوی تاریخ، ساعت و مکان (کد مرکز آموزش) دریافت نمود، وضعیتش تغییر کند به طور مثال واجد شرایط دریافت یکی از انواع معافیت ها مثل معافیت کفالت شود و یا در دانشگاه قبول شود، پیش از آن که تاریخ اعزام فرا برسد بایستی به سازمان وظیفه عمومی محل سکونت خود مراجعه کرده و مراتب را اعلام نماید.

اما مشمول نمی تواند بدون اطلاع و هماهنگی در روز اعزام به خدمت خود غیبت کرده و مشمولی که روز اعزام غیبت می کند، عملا وارد دوران غیبت از سربازی شده و اضافه خدمت به او تعلق می گیرد. این مشمول می تواند براساس مدرک تحصیلی در دوره یا دوره های بعدی به خدمت اعزام شود (ابتدای ماه های زوج یا نوزدهم هر ماه) اما در هر صورت به او 3 ماه اضافه خدمت تعلق می گیرد.


مطالعه بیشتر: ماه های اعزام به خدمت سپاه 1401 همراه با قوانین و شرایط


آیا می توان غیبت سربازی را توجیه نمود؟

توجه کنید که غیبت در روز اعزام به خدمت از نوع غیبت اولیه بوده و امکان توجیه غیبت نیز برای مشمولان وجود دارد. در صورت دارا بودن شرایط توجیه به انضمام مدارک و مستندات لازم، می توانید غیبت سربازی خود را توجیه نموده و از تنبیهات و محدودیت هایی که برای غیبت اولیه شامل حال شما می شود معاف گردید.

همچنین حتما شما هم می دانید که ورود به دوران غیبت سربازی باعث می شود تا مشمولان نتوانند از انواع معافیت ها یا دریافت امریه ی ارگان های مختلف استفاده نمایند و حال آن که توجیه غیبت این امکان را برای شما فراهم می آورد که بتوانید به وضعیت خود رسیدگی نمایید.

اگر شما هم با سوالاتی در خصوص غیبت در روز اعزام به خدمت و یا توجیه آن رو به رو بودید، می توانید از مشاورین ما به صورت 24 ساعته و شبانه روزی کمک بخواهید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

شماره تماس - افسر مشاور

  • برای توجیه غیبت در روز اعزام باید چه کنیم؟
  • اگر در روز اعزام به خدمت تصادف کردیم، چه کنیم؟
  • مشمولان با مدرک لیسانس، در صورت غیبت در روز اعزام، آیا در دوره بعدی اعزام خواهند شد؟

مطالب مشابه

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام
    من چند سوال در مورد خدمت سربازی داری
    1-واقعیتش بنده در روز تاریخ اعزامم خودم را معرفی نکردم یعنی کلا نرفتم میخواستم بدونم خودم باید مجددا به پلیس بعلاوه ده مراجعه کرده و دوباره دفترچه پست کنم یا خودش بطور خودکار تمدید میشه؟؟
    2-اگه تمدید میشه چند روز طول میکشه؟الان حدود دو هفته از تاریخ اعزامم گذشته ولی هنوز در وضعیت خدمت زده، اعزام به خدمت یعنی غیبت یا تمدید ثبت نشده و همون تاریخ قبلیه؟؟
    لطفا جواب بدید

    پاسخ
    • سلام،من یک هفته قبل از اعزام کرونا گرفتم چند روزی حالم خوب نبود برای کارا اداری اقدام کنم،تست دادم ولی بعد از اعزام جوابش میومد پلیس +10 و بهداری رفتم ولی جواب درستی بهم ندادن گفتن باید جواب تستت بیاد. الان من باید چکار کنم واس اعزام؟برم یا نرم؟

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
تماس با مشاور